torsdag 27 januari 2011

En grön kanin

Jag började med denna igår när jag "vaktade" min klass utställning, jag hann med alla ben och kroppen så i dag blev det huvudet, öronen och svansen. Jag ett Freja garn som pojkvännen min köpte till mig samt ett vitt Järbo garn som jag tror heter vinga vilket jag köpte i december. Det hände en liten olycka då jag upptäckte att jag sytt fast örat åt fel håll. Det har hänt mig förut och då har jag bara tagit bort det och sytt om, men i dag hände detta:



För första gången klippte jag fel! Inte så roligt och jag kände mig lite korkad, men det fixades på någon minut och det syns inte eftersom örat skymer det!
Han är 15 cm sittande och plus benen är han 25 cm!En annan sak som blev lite dåligt var ögonen, dom blev i trycka lite olika långt in vilket syns. Nästa gång får jag vara lite försiktig eller kolla innan jag sluter huvudet!
Här är han iallafall:




Den lila kaninen är den första figur jag virkat! Alla armar/ben och öron är helt olika och huvudet är på sytt snett! Men lila med tjusiga knapp ögon, fint är ju det! Och som synes blir alla mina figurer lite tjocka om magen, troligen eftersom jag gillar smala armar och ben ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar