söndag 30 januari 2011

Målade säkerhetsögon

Goder afton! Nu har dagen snart nått sitt slut, pojkvännen min fyller år i dag så vi har fikat lite och nu på kvälls kanten har vi (jag, pojkvännen och min äldsta bror) spelat Magic. Jag blev klart med mitt virk-projekt i morse innan modern min kom. Eftersom hon ända skulle komma ville jag ha klart den innan hon kom, och jag hann mellan tårt fixning och stojj. Sen när hon kom och fick se den, och alla andra fick se den, konstaterade alla att den borde ha vingar, något jag själv sa till na innan jag började men hon sa nej till det. Men åsikten ändrades och nu ska jag sätta mig och virka ett par vingar! Både bra och dåligt; bra är att jag tycker den kommer bli bättre med vingar, dåligt är att modern inte fick med sig den och jag inte vet när jag har möjlighet att ge den till henne!



I svängarna hann jag börja på en liten målning som jag får fortsätta med i morgon, samt måla 10 par säkerhetsögon. Dom ligger och torkar ordentligt sen ska dom få ett lager lack i morgon för att det ska hålla. Alla utom ett par är 9 mm, de stora är 12 mm. Jag sitter och funderar på om jag ska beställa lite fler transparenta, men jag tror att det får vänta! Jag har ett par 9 mm och tre par 12 mm som fortfarande är omålade som jag tänker spara så länge.
Jag är väldigt nöjd med färgerna, sam tlite förvånad. Det par som är bruna var lila när jag målade på det. Det blev en liten överraskning när jag såg det, men dom vart fina i alla fall. Dom mörkblåa blev alldelesför mörka, det får jag komma ihåg till nästa gång.

1 kommentar:

  1. Så fina de ser ut! Har funderat på att måla egna ögon också. Har du något tips på vilken färgsort och lack som passar bäst? Man vill ju ogärna att det ska lossna eller färga av sig ^^

    SvaraRadera