lördag 12 februari 2011

Matchande Album!

Jag ska sätta ihop ett litet album som jag ska ha med mig när jag åker till Thailand, sen ville pojkvännen ha ett med så jag bestämde mig för att göra ett par matchande!I dag har jag satt ihop framsidan, baksidan och första sidan. Sendan tog limmet slut men som tur var pojkvännen min på stan så han köpte med ett till mig! Dock kostade det 35 kr vilket är lite mycket för ett limstift, jag brukar köpa för ungefär 20 kr. Inte mycket att göra åt och när krisen är inne får man köpa vad man kan!

Framsidan till min killes album! Han fick välja mellan nyckeln eller låset och som synes valde han nyckeln!
Bakgrunds pappret är tappet ifrån Kreatima, jag köpte en styvbit på 1 meter för 30 kr! Billigt om man jämför med att köpa "vanliga" ark!. De gråa pappret är också ifrån Kreatima och kan köpas styckvis för 1 kr! Det var meningen att jag skulle leta vidare på andra affärer efter fler nyanser (dom hade bara denna grå plus en ljusare) vilket inte blev av! Så Jag hade bara två A4 och nu har jag bara ett halv kvar! Jag vet inte riktigt vart jag ska få tag på fler eftersom jag inte har många papper i rätt färgtema! Fårse!
Bandet är ifrån gårdagens köp och jag har även gjort en rosett runt nyckeln. Nyckeln limmade jag fast med mitt superlim!
Snirkeln är gjort med Clearstampsen ifrån panduro, jag stämplade först med min bruna stämpeldyna och sedan med min nya ljusblå!
(för de som inte vet så står "GF" för Girlfriend)

Och det här är mitt! Jag ville göra lite skillnad på dom så det fick bli olika papper på hjärtat! Det är lite kul att se, hjärtanet på mitt ser större ut än på hans (inte bara på bild utan i verkligheten med) även fast dom är gjorde efter samma mall och sitter på ungefär samma plats. Bägge hjärtana sitter på distanskuddar, och jag blev så nöjd med hjärtat att jag sparade mallen för framtida bruk!
På bilden syns bokstäverna på hjärtat lite dåligt med i verkligheten så syns dom bättre!
(Ja, och "BF" står för BoyFriend)

Första sidan i killens album!
Det är större färg skillnad i IRL, men bilden får duga!
Längst ned är det vitt papper som jag klippte ut med mönstersax och färgade lite med en brun stämpeldyna över hela och med en ljusblå på nederkanten. Pappret som är i hörnet är samma grå som i bakgrunden men även den färgad med stämpeldynor. Bakom fotot är papper som jag köpte igår, pappret var 13x13 cm från början men det är lite onödigt att använda hela pappret när de ändå skulle ligga bakom så jag klippte av de!
Jag älskar ugglorna, inte mycket mer att säga om det!
Nu skulle jag kunna säga någon fint om att jag la till den blåa färgen vid ugglorna för att skapa kontrast mellan de strikta linjerna och för att få en känsla av mjukhet.....men jag tappade stämpeldynan på hörnet och fick göra det bästa av de.... :3

Min sida! Samma gråa bakgrund, vit papper längst med högra sidan, mönsterpapper ifrån gårdagens köp, band från gårdagens köp och fina små ugglor! Dock syns dom inte så bra eftersom ljuset utifrån träffade illa där! Ugglorna syns mer i IRL och som det kanske syns lite svagt så har jag använt två färger: den bruna till själva ugglorna och den ljusblå på de tre hjärtana ovan för dom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar