torsdag 3 februari 2011

Virkad cupcake!

I går virkade jag delarna till min första cupcake! Dock var klockan 22:20 när jag var klar med det och jag orkade inte sätta ihop den. Men nu är den klar! Det var lite trixigt först när jag skulle sätta ihop glasyren, först försökte jag sy den direkt i "formen" och det gick inge bra. Så jag sydde ihop glasyren och sedan sydde jag fast den i formen. Mycket enklare! Efter det sydde jag fast lite pärlor, det är lite svårt att se dom på bilden och nu i efterhand önskar jag att jag köpt större storlek. Fast å andra sidan är det bra storlek på pärlorna om jag gör lite mindre cupcakes! Det är ungefär 15 pärlor på glasyren, jag funderade på att sy fast fler med tråden jag hade börjat med tog slut och jag kännde inte för att fixa fram en ny. Latheten tog mig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar