tisdag 29 mars 2011

Pretzel

Det känns som denna dag har varit väldigt lång, även om jag bara hade tre lektioner. Dock så var jag hos tandläkaren efter skolan och fick en tand lagad. Mysigare saker har jag varit med om. Jag kom hem runt halv sex och då var det bara en kort paus innan jag ställde mig och stekte blodpudding. Smidigare saker har jag stekt på, den var inte tinad och efter att försökt tina upp den i micron (på defrost) så blev kanterna mjuka och mitten var fortfarande fryst. Det gick inge vidare att skära upp kan jag säga! Och de bitar jag fick ut hela ramlade sönder i pannan när jag skulle vända dom!
Som sagt; det vart en lång dag!
Det roliga för att jag hann virka en och en halv kanin! Ur söt blev den! Dock vill jag inte ta kort på bara den ena utan jag vill göra klart den andra och ha med bägge på kortet! Så kaninerna får vänta tills i morgon.
Istället tänkte jag visa vad jag slängde ihop nyss:
En liten kringla blev det, den är ca 7 cm bred. Det tog nästan ingen tid alls att virka den, men sen ville jag ha på lite vita pärlor som socker, jag, detta är en sött kringla och ingen salt kringla! Det tog lite tid att sätta fast pärlorna, men det var lite kul och får se om jag gör ett par till!
Nu började det bli sent så jag säger Goder Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar