tisdag 1 mars 2011

Virkad singel

Mitt senaste projekt de senaste dagarna har varit en blivande broderad tavla, dock har det gått långsamt  då jag inte har spenderat allt för mycket tid inom hus utan har varit ute i solen! Men när klockan passerade tolv kände jag att det var dags att lägga ifrån mig broderit, felen blev allt för många och tråden trasslade sig för mycket för att mitt trötta humör skulle orka med. Men jag ville inte gå och lägga mig, jag ville virka något. Jag har redan påbörjat en virkningen, men det är ett för stort projekt för att jag skulle hinna klart i dag(natt). Jag kände att jag behövde få något resultat och inte bara halvfärdiga projekt så jag bestämde mig för att virka en liten snigel! Liten kanske jag inte ska säg, den är ungefär 8 lång och 4 cm hög, vilket inte är litet för en snigel!


Den blev lila med ett blått skall, det med ett par säkerhetsögon och pärl-antenner(vad kallas dom må tro? ingen aning har jag) blev en fin liten snigel!
Med det säger jag Goder Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar