onsdag 23 mars 2011

Virkad väska

Efter den lilla funderingen började jag virka en väska! Jag använde garn som köpte köpte i thailand och oturligt nog hade jag bara två st (50g) så den blev inte så stor som jag velat. Den är ungefär 17 cm i diameter och 17 cm hög, när den är tom och inte "uttöjd". Just nu är den lite kall, men jag ska köpa två knappar i morgon och sy fast vis bandet!
Hela botten är gjord med fastmaskor och runt om är det stolpar med 2 luftmaskor. Bandet är gjort med tre rader fm i början, sedan varannan rader fm och varannan rader st ned 1 lm och avslutades med tre rader fm. Den var enkelt att göra men det tog lite tid! Det ska test "köras i morgon, får se hur funktionell den är.





Ja, bilderna är inte de bästa, men det är sent och både trötthet och dåligt ljus göra det jobbigt. Får se om jag kan ta en bättre bild i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar