måndag 18 april 2011

Kan inte vara annat än stolt!

I höstats beställde jag liksom alla andra i min klass en studentmössa. När jag var klar med min efter ungefär en och en halv timme, loggade jag ut från beställningssidan och fortsatte min dag. Jag var ganska glad och stollig av själva tanken på studenten och studentmössa. Men när jag väl kommit hem och tänkt på det var jag tvungen att logga in på sidan. 600 kr för en mössa! Jag lägger inte ens så mycket pengar på jeans eller jackor! Efter en stunds fundering avbokade jag min mössa. Inte en chans att jag lägger så mycket pengar på en mössa jag kommer ha i ett par timmar! Jag bestämde mig för att göra min egna!
Så igår började jag! Jag satt mellan kl 21,30 och 00,30 och blev nästan klar, och nu har jag gjort klart den! Det tog 3,5 timme totalt och jag ångrar verkligen inte att jag inte köpte en istället!

Min virkade studentmössa!!


Nu ska jag bara köpa lite lilaband (estetprogramets färg) och kanske fixa något annat att ha på! Min studentmössa kommer vara så mycket bättre än alla andras, plus att den inte ens kostade över 100 kr!

3 kommentarer:

  1. Den blev ju jättefin! har du nåt kort på den färdig med band och pynt?
    "Gammelmoster"

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag hade inge band på den utan jag satt dit en knapp som var väldigt likt den pin som brukar sitta mitt på vanliga studentmössor :)

    SvaraRadera
  3. Var hittade du mönstret på denna fina mössa?

    SvaraRadera