fredag 8 april 2011

Projektarbete; Noel Vermillion Cosplay

På måndag har vår klass sin projektarbets-utställning, jag har jobbat större delen av denna vecka och förra veckan med att försöka få klart det i tid. Dock blev det inte fallet och jag har lite små saker kvar. Men det är inte mycket att göra åt! För att bli godkänt var vi tvungna att jobba 100 timmar på projektet, innan denna vecka började hade jag jobbat 130. Så jag har lagt ner lite tid på det!
Mitt projektarbete gick ut på att göra cosplays, en till min pojkvän, en till min lillebror och en till mig själv. Nu i veckan fotade jag min syster i min dräkt! Bilderna är inte super men vad ska man göra? Jag går bild och form inte foto ;D Här är ett par bilder:
Cosplay föreställande Noel Vermillion



Skorna är inte klara, dom ska se ut så här, skorna ovan köpte jag på tradera och jag har målat de blåa med textilfärg och sedan har jag målat klacken med akrylfärg och sedan lackat de. Skorna såg ut så här innan. 

Den sista saken som inte är klar är silver saken med det röda bandet. Bandet ska sitta i två silverfärgade ringar, vilka jag gjorde och inte blev nöjd med så dom offrades till soptunnan! Jag ville ändå ha med bandet på bilderna så jag knöt dom lite löst!




Klänningen är helt skräddarsydd efter mina egna mått, men den passade min syster också! Det skiljer bara ett par centimeter på oss vilket är tur eftersom jag annars var tvungen att hitta någon annan som kunde vara modell! 



Och nu hoppas jag att jag berättade för syster min att jag skulle lägga ut bilderna här, annars blir hon lite överraskad! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar