onsdag 25 maj 2011

Fjärilskort

Det har varit lite tomt på inlägg dom senaste dagarna, i måndags var jag i stockholm och gick på museum och sedan gick jag på bio, och i går kom jag hem runt sex-tiden och satt och gjorde kort!(hmm 5 st "och" i en mening, perfekt!) Ett av dom korten är detta:






Kortet gjordes till Less is More's tävling. Kortet skulle vara enkelt och innehålla en eller flera fjärilar.
Kortet var väldigt pilligt att göra, jag ville ha vingarna så lika som möjligt så det blev väldigt mycket snurra-ihop-och-snurra-ut. Först hade jag tänkt att göra dom i mönsterpapper, men eftersom det skulle vara ett enkelt kort fick dom bli vita, pappret är ett helt vanligt A4 som jag snodde från skrivaren. Blom"bandet" är självhäftande och även blommarna kommer ifrån sådannt band; jag klippte bara ut som och tryckte på dom. Sen satt jag även en liten klick glitterlim i mitten av blomman och även i fjärilens antenner (heter de så?).Det syns inte så mycket på bilden med när en lampa lyser rätt på så glittrar de lite lagom :)
Jag har 3 till kort att visa; ett som jag gjorde klart igår, ett som var halvklart i går och gjordes klart i dag och sedan ett som jag gjorde idag. Men först ska jag fixa annat!

9 kommentarer:

  1. Oh WOW! I forgot that quilling is still a part of paper crafts...lol. Looks great!!

    SvaraRadera
  2. Pretty use of quilling
    Very effective
    Thank you for entering
    Diva LIM mandi
    Less is More

    SvaraRadera
  3. A very pretty, delicate card. I love it. Jo x

    SvaraRadera
  4. Very pretty card, love your quilled butterflies
    Beryl x

    SvaraRadera
  5. Lovely quilled butterflies, pretty card :)
    jenny x

    SvaraRadera
  6. your quilling is beautiful

    SvaraRadera
  7. Such a pretty card - the Quilling is beautiful.

    Hugs, Sylvia x
    (#216)

    SvaraRadera
  8. Pretty pretty! Love it! :)

    SvaraRadera