lördag 21 maj 2011

Morsdag kort

Städningen fick vänta, först fick jag lov att göra en skoluppgift; min lärare ringde mig i förrgår och sa att akvarellen jag gjort inte var tillräckligt, hon tyckte att jag skulle ha gjort mer på dom lektionerna vi hade. Så jag fick sätta mig nu och göra en. Den blev ful, åhhh så ful. Jag tror inte att jag har målat något så fult på flera år, det ser ut som en 10-åring har gjort den. Jag var helt omotiverad och hade ingen ork alls, vilket är det jag skyller på ;) Får se om jag kan fixa till den eller ej.
Sen gjorde jag iallfall ett till kort! Det blev ett mors-dag kort i mörkblått, beige och glitter :) Riktigt fint faktiskt!






Lite roligt att se hur allt mitt pyssel går i olika faser; i två veckor är det ända jag gör är att virka små djur, sen byter jag i några veckor till att göra smycken, och sen virkar bakelser och sen scrapbookar jag och så går det runtrunt :p
Jag blir lätt besatt av saker och jag klarar inte av att inte ha något att göra. Jag blir uttråkad och deprimerad efter en halvtimme, vilket drev min pappa till vansinne när jag var hos honom över helgerna när jag var liten. Och vilket även är anledningen till att jag har så mycket olika saker; förra året var jag jätte inne på analog fotografering så min kille köpte en kamera till mig och efter ett par rullar så upphörde det och jag började med att måla. Köpte massa färg,papper och penslar, det ända jag gjorde den sommaren var att sitta i min säng och måla. Och den senaste halvåret har jag verkligen fyllt på med saker; masssamassa pyssel saker. Som tur är har jag en väldigt snäll kille som lever bland alla mina saker och allt mitt stök utan att klaga ;)
Så NU SKA JAG STÄDA! måstemåstemåste! xD

1 kommentar:

  1. Hej!! Kul att du hittat till min blogg och vill vara med på tävlingen! jag fixar lotter till dig! Kul atts e så mycket fint scrapbook, ska visa min dotter som älskar detta!:O) Maria

    SvaraRadera