lördag 21 maj 2011

Stafflikort!

Skulle just sätta mig och göra lite kort när jag hittade denna tävling hos Pojjos, tävlingen går ut på att göra ett stafflikort. Jag hade ingen anning om vad det var men efter lite gogglande var det bara att sätta igång!

Och reslutatet;






Ett litet studentkort blev det! När kortet är stängt/ligger ner så är det 10x10 cm. Färgerna är finare i verkligheten med jag blev väldigt frustrerad när jag skulle ta korten! Först försökte jag med min kamera; tog två bilder sen var batteriet slut. Jag försökte då med min pappas; tog ett kort och batteriet dog. Jag försökte med min mobil; med närbilder var inte dens grej och att bilder blev suddiga. så jag släpade fram systemkameran som jag lånat i skolan och tog dessa bilder på Auto inställning. Inte en inställning jag gillar eftersom bilderna inte blir så bra men jag hade ingen lust eftersom kamrorna hade en hata-Rebecca-dag!
Så nu måste jag rota fram batteriladdarna.... och jag har ingen anning om vart dom är... så nu måste jag städa mitt rum för att hitta dom, något som var planerat att göras i morgon men ack måste göras nu bara för det. Jag gillar INTe, när min planering spricker ;)
JA! Iallafall är detta mitt bidrag; Ett studentkort med massa blommor. Alla blommor sitter på 3d-kuddar och diamanterna i blommorna har jag limat dit. Även den lilla "textrutan" nedanför själva motiven är satt med 3d-kuddar men bara på den lång sida som sitter mot motiven. Som sagt är färgerna finare i verkligheten, får se om jag byter ut bilderna senare när jag hittar en kamera som älskar mig mer!

Här är en jätte bra sida som visar hur man gör stafflikort: Hobby och hantverk  :)

1 kommentar:

  1. Åååhh vilket jätte snyggt staflikort :D tack för du är med och tävlar hos mig :D

    SvaraRadera