onsdag 29 juni 2011

Amigurumi Amumu & Irelia

I dag blev jag klar med doma här! Jag gjorde dom till en fanart tävling, karaktärerna är i från spelet League of Legends.

Amumu:





Amumu gjorde jag genom att först virka en kropp, armarna och benen har piprensare i sig så han är lite rörlig. Sedan rev jag remsor av bomullstyg och färgade dom med hobby färg, Sedan sydde/ limmade jag fast dom på den virkade kroppen. Ögonen är gjorda utav trälim; jag trök ut en klick och lät det torka (tog ungefär 1,5 dag) sedan klippte jag ut en mall i papper och använde den för att klippa ut rätt form ur limmet. Sedan målade jag ögonen med akrylfärg och limmade på dom.

Irelia








 Irelia började jag virka på igår. Hon har många delar utöver själva kroppen, totalt 12 st extra delar som jag sen sydde på i efter hand. Plus att det är en heldel brodering på henne, det stämmer inte till 100% med orginalet men allt får ju inte plats i en sådann här liten model :) Hon har säkerhetsögon som jag själv har målat och lackat! 

Så tycker ni att det blev likt eller vad? :)

2 kommentarer:

  1. Resultatet är kanonbra!

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  2. Oh, coolt! :D Jag spelar också LoL, så när jag nu på min bloglovin plötsligt läste "Amumu och Irelia" blev jag... paff. xD Hihi. Aja, de blev väldigt fina, så bra jobbat! :)

    Men att det var en fanart-tävling på g visste jag inte. Skulle du vilja länka? :)

    SvaraRadera