lördag 18 juni 2011

Ett av mina bästa köp!

Förvaring av mitt garn har varit en svår fråga; mitt rum är för fullt för att få in en riktigt hylla och ha dom i och i plastlådan där dom låg var det hur rörigt som helst. Min önske lösning blev Fångst från IKEA. Men veckorna gick och jag fick aldrig tid att åka iväg. Sen så fick jag höra att en vän till mig skulle åka, och det slutade med att hon köpte den åt mig!
Jag fick hem den och insåg att jag hade ingen anning om vart jag skulle sätta upp den; 50% av mitt rum har snetak och den del där det inte är står garderober och skrivbord. Min lilla Fångst fick ligga ensam fram tills igår! Jag tömde min ena garderob (mina cosplays hängde i den och det var lite sorgset att slänga ner dom i IKEA-kassar för att sedan förvaras i källaren) och hängde upp den där!

Och ja, vad kan jag säga? Jag har MYCKET garn. Facket längst ned är helt fullt med multifärgade nystan, facket ovan det är också fullt den med effektgarn. Över den så ligger grövre (anpassat till virknål nr 4 och upp) som är öppnade och det facket är nästan fullt.Över det ligger mest Tilda garn men även ett par andra garn anpassade till nr 3 virknål som är oöppnade och i facket över ligger öppnade. Högst upp ligger garn anpassat till virknål nr 2, öppnade så väl som oöppnade.
Utöver det har jag 15 st 50 g nystan, 4 st 100 g nystan och 1 st 200 g nystan som ligger kvar i min stora kasse under mitt skrivbord. Jag vill inte ens tänka på hur mycket pengar det är!! xD

Just nu sitter jag och jobbar på lite mönster, det har jag gjort sen i går kväll. Nu är jag klar med virkningen så det är dags att foto, renskriva mönstret på datorn och sammanställa de i en PDF fil. Hur mycket jag hinner idag återstår att se! Jag skulle vilja sy ihop Hjärtekatterna i kväll så jag övergår nog till det runt 6-7 tiden.
Det är kändes som ett riktigt svammel inlägg! Haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar