torsdag 16 juni 2011

Singer Talent 3321

Jag fick denna av min farmor i studenpresent(1):

Min alldeles egna symaskin! Jag har inge kunnat testa den ännu för mitt skrivbord har varit okuperat av skräp, men i dag fick jag bort det mesta och var tvungen att testa den. Den var lite klurig i början(eller ja det är den fortfarande) men det gick bra!
Och vad sydde jag? jo denna:

En tygväska bidde det, anpassad för A4 block.Det tog 50 minuter att klippa ut tyget, sicksacka och sy ihop allt! Bandet gjorde jag inte själv eftersom jag tyckte att det skulle se konstigt ut med samma tyg (med mönstret och så). Så det blev att gräva lite i lådan och där hittade jag det där bandet, som jag hade hur mycket som helst av av någon anledning. Jag tog lite längre band så att den inte hänger rätt under armhålan, som sådanna där grattis väskor brukar vara.
Nöjd är jag iallafall!
Tyget kommer ifrån mitt älskade IKEA, Susanna randig/blå för 69kr/m!
 Jag sydde en bred söm, cirka 3 cm in, för att det stör mig alltid att sömmen är så synlig! Sydde även en söm (säger man så även om man inte viker in igen?) 1 cm för att få det snyggt och prydligt!

Nu till hjärtekatterna! Jag har inte haft så mycke tid för dom idag men jag har hunnit med två huvuden. Jag ska sätta mig och virka nu, förhoppningsvis orkar jag med två svansar och två par öron!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar