fredag 15 juli 2011

Händelserika dagar och muffins!

Det har varit ganska dött här dom senaste dagarna, livet har gått på fullvarv vilket har lämnat lite tid till pyssel. I onsdags jobbade jag 8 timmar och sedan åkte jag med familjen och såg den sista Harry Potter filmen, i går var jag på parkens zoo för första gången och vandrade runt där i över 5 timmar, kom hem och sa upp mig från mitt sommarjobb, fick veta att jag kom in på lärarlinjen på Södertörns högskola, och i dag har jag bakat maräng muffins!
Mycket på gång alltså!
Nu till muffinsen! Jag bakar ungefär 3-4 gånger om året och i dag testade jag som sagt att göra maräng muffins. Det är hur enkelt som helst:

Recept:
15 stycken

2 dl strösocker
3 äggvitor
och smaksättning; sylt, smält choklad vad som helt! (Jag använde 2 dl blåbär som jag mosade)

1.Sätt ugnen på 125 grader
2. Blanda sockret och äggen i en metalskål (jag använde vårt litermått i metall). Sätt skålen i/över varmt vatten och rör om i 10 minuter.
3. Ta bort skålen och vipsa tills marängen blir tjock och fluffig.
4. Vispa i smaksättningen och häll i formarna.
5.Låt det stå i ugnen i 45-50 minuter



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar