söndag 24 juli 2011

Japansk flicka- Nyckelring

Innan jag åkte till min mormor virkade jag denna nyckelring;


Jag tappade bort mina nycklar för nästan två månader sen (tur att det bor så många hemma hos mig; det är nästan alltid någon hemma) men sen så hittade jag den förra veckan. Det var en väldigt stor nyckelknippa; en nyckel hem, en elementnyckel, en såndär plats sak till kundvagnar, en flaköppnare och 12 mindre nycklar till olika skåplås. Att jag hade så många nycklar till olika lås kan förklaras med att 4 av dom var till pesoner som gick i min första gymnasie skola; dom fick aldrig tillbaka dom när jag bytte skola. Alla andra nycklar var till mina egna lås; jag tapade bort nycklarna/glömade dom/ låste in dom i skåpet. De första två månaderna i min skola hade jag 4-5 olika lås.
Nu fick min nyckelknippa banta iallfall! Min hem nyckel och flaköppnaren fick vara kvar, plus att två tillfälliga nycklar hem till min mamma sitter på. Och så självklart nyckelringen!

1 kommentar: