lördag 2 juli 2011

Kinesiska zodiac armband

Efter att jag började läsa Fruits Basket för två år sedan har jag haft en liten förälskelse i Zodiac'en. Så när jag var på panduro och såg att dom hade små keramik figurer så kunde jag inte låta bli! Dom hade tre olika förpackningar; en där djuren var svarta med vita detaljer, en i samma storlek som dom svarta fast med färger och en i färger fast lite större. Jag köpte de mindre i färger; jag ångrar att jag inte köpte en av varje! Hehe

Tillsammans med den grövre kedjan, 12 snirkliga ringöglor, 2 stora ringöglar  och ett antiskt lås som jag köpte vid samma tillfälle plus 12 hattpinnar, 13 pärlor och ett litet hjärta så blev det så här:



 Låset och ett litet hjärta med texten: Made with love
 Hattpinnarna var för små och åkte igenom hålet på figurerna så jag satte dit en pärla i mellan:
 Alla har en silver pärla förutom geten; 1991 var getens år!

Jag är hur nöjd som helst! Mitt favorit smycke! Det är så roligt; jag använde aldrig smycken förens jag började göra egna ;) Tog till och med hål i öronen för att jag skulle kunna göra örhängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar