tisdag 26 juli 2011

Vävd duk

Tiden här uppe i norr flyger förbi, mest för att jag sover bort den! Jag har gett mig på min mormors vävstol. Till en början troddes det inte att min duk skulle bli klar. Men fel var det för det blev klar i går!


Det blev en fyrkantig duk eftersom jag ännu inte har något bord att passa den efter, den blev ungefär 70x70 cm och här ovan ser ni mönstret. Duken sitter fortfarande kvar i vävstolen, jag ska försöka hinna med en till duk i samma mönster fast med grönt(limegrönt) inslag. Jag skulle ha börjat i dag ,men först gjorde vi en liten utflykt sen sov jag ett par timmar! Mysig ;)

Avslutar med lite landskapsbilder ifrån dagens utflykt!





2 kommentarer:

  1. Fin duk du har vävt. Härliga bilder har du också.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  2. Vad du är duktig Rebecca. Mormor har minsann skrytit(skrutit?) om dig.
    Fina naturbilder. Ni ser ut att ha haft det ganska bra.
    Kram "Gammelmoster"

    SvaraRadera