onsdag 20 juli 2011

Virkade polkagrisar

Min bror var i Gränna i helgen och köpte hem en liten bruk med polkagrisar till mig. Självklart vart jag tvungen att virka ihop lite godis!


20 bitar är det än så länge, jag ska nog göra 5 eller tio till. Jämt antal måste det vara iallafall ;)

I morgon sak jag åka i väg till min mormor så det kanske inte blir så mycket uppdatering den kommande veckan. Det åter står att se!

Denna dag blir en städ dag! I går tvättade vi upp alla kläder så dom ska vikas, alla sängkläder ska tvättas( det blir en del när man har en dubbelsäng med två lakan, 4 påslakan och 8 kuddfodral) sedan hängas och vikas om dom hinner torka. Sedan ska hela huset städas för det ser seriöst ut som skit, det är jag som är städ ansvarig och jag har latat mig hela denna vecka och hela förra -.-' . Sedan ska rummet städas, dammsugas och damtorkas. Mitt rum ser inte så farligt ut för jag har varit duktig och små plockat lite de senaste dagarna, men killen min har varit lika lat som jag och inte dammsugit på två veckor, inte bra inte bra.
Så det blir stödastädastäda.
okej jag överdriver lite det kanske sammanlagt tar 5 timmar men i den här hettan känns allt jobbigt!


EDIT! Bidde lite fel där, Det ska vara 4 påslakan, vi har två var i vår 180-säng :)

1 kommentar:

  1. Nog för att sängen är stor men 8 påslakan? hur många täcken har ni egentligen?

    SvaraRadera