söndag 17 juli 2011

Weekend-bag

Idag drog jag fram symaskinen igen och det blev ännu en väska. Denna blev lite mer väl arbetad:
Den blev som sagt ganska stor, som en weekend bag :)
 "Fodrad" med oblekt bomulls tyg

 Två veck på framsidan


Så kan det bli! Det tog nästan tre timmar att göra med klippa, stryka, nåla och sy. Plus att jag strök på vlisesline i botten, både på det mönstrade tyget och på fodringen.
Det mönstrade tyget är ifrån panduro och bomullstyget är ifrån IKEA, det svarta tyget är linne vilket passade bra för att få den där lite romantiska känslan. Jag funderade på bomullstyg först (det var dom ända två helsvarta tygerna dom hade) men jag tyckte att det hade sett lite billigt ut. Linne tyget passade bra iallfall och man kan knappt se sömen!
Sedan tycker jag att jag lyckades gömma sömmarna bra, som sagt de svarta sömmarna fram knappt och på insidan finns bara en synlig söm. Det var meningen att den sömmen skulle gå över det svarta tyget med det blev för tjockt för symaskinen; 4 lager linne och 2 lager bomullstyg ( 4 lager bomullstyg vid vecken) det tror jag inte att många symaskiner klarar :)
Nu blev jag sugen på att sy en ny cosplay, en ganska enkelt för att testa och sy allt utan hjälp, och som inte tar så jätte lång tid. Får se hur det blir med det!

2 kommentarer:

  1. Gillar modellen starkt, funderar på om jag ska tvinga dig göra en till mig fast annan färg ;D

    SvaraRadera