torsdag 25 augusti 2011

Gissa vad...

Jag kom in!
Var på mitt andra upprop i dag, denna gång till Konstvetenskap. Jag var reserv två efter att ha sökt in efter sista ansökningsdatumet. Jag kom in, vilket de andra 5-6 reserverna som var där också gjorde ;) Det var 8 stycken som inte kom på uppropet plus några som tackat nej redan, ingen nöd på det eftersom det var många fler reserver än vi som var där. 
I all glädje gick jag till bokhandeln och köpte böckerna som vi ska ha till första delkursen plus de som ska vara med genom hela kursen; 5 böcker och ett kompendium med utdrag från andra böcker, en fin summa på 1300 kr! Kanske inte skulle vara så farligt om det inte var så att jag kommer att behöva 16 böcker till senare i kursen. 
Killen min påpekade att man kan låna böckerna på biblioteket, men det finns bara 1 bok på 10 elever(tror vi är 30 stycken så 3 böcker). Plus att jag gärna har böckerna speciellt i nästa kurs ; Art of the Middle Age och Gothic Art; Gloriuos Visions. Den först nämna kollade jag på i våras när jag följde med killen min till skolan(vi går nu på samma skola), men det blev inget då. Så den längtar jag efter.
Sedan så jag jag ju sälja dom vidare nästa år till nya studenter om det är så!

Nu till lite tråkigare nyheter!
Min vänstra hand tar kål på mig! Det gör så ont och jag kunde först inte förstå varför. Sedan tänkte jag på om det var för att jag har virkat så mycket och därför har över ansträngt den. Fast då skulle väl det vara höger handen som gjorde ont? INTE! Jag testade att hålla handen som när man håller garnet/det man virkar och jag trodde jag skulle gråta av smärta! >.< ont så ont!
När jag tänker på det kanske det inte är så konstigt då jag har gjort följade denna vecka(sen i måndags alltså):
10 små prinsesstråtor
1 och en halv Hello Kitty
10 chokladbollar
5 små prinsessrulltårtor
och 3(!) sjalar i kärleksknutar

Jag hade tänkt virka fler prinsessrulltårtor i dag men det får jag lov att skippa. Jag kan inte ens skriva på datorn utan att det gör jätte ont. Jag hoppas att det går över till på lördag eftersom jag fortfarande har mycket att virka till marknaden. 
Istället ska jag trösta mig med lite scrapbooking, det är inte så ansträngande för vänsterhanden och sedan kika lite i mina nya böcker!

Sist vill jag tacka för att lyckoönskningar här om dagen! Det gjorde mig jätte glad komentarer!
Nu är jag student! (igen xD)

2 kommentarer:

  1. Va kul att du kom in på den utbildning som du helst ville gå. Det det lugnt med handen, kanske ta en värktablett typ Ipren eller liknande. De är inflammationshämmande och värktablett. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Grattis Becca,så roligt.
    Ta det lugnt med handen så det inte blir kronisk värk. Inte underligt att du fått ont så effektiv som du varit i sommar.
    Ha det gott och var rädd om dig.
    Kram från "Gammelmoster"

    SvaraRadera