onsdag 24 augusti 2011

Grattiskort / Kakpåse

I dag fyller min pappa 46 år,Grattis till honom!
Jag gjorde en kombination av födelsedagskort och kakpåse, ursäkta de den dåliga kvalitén på bilderna:

 Enfärgat mörkgrönt papper som bakgrund vilket jag stämplade med asiatiskt text
Orange/gul flamigt papper som en ram och bakgrund till grattis stämpeln
Grattis-stämpel ifrån Reprint
Draken har jag ritat med bläckpenna och sedan färglagt med Touch pennor
6 stycken orangea självhäftade diamanter


Ramen går runt hela pappret

Insidan:

Monterad:
 
Jag gjorde två hål på var sida och stängde påsen med två metall brands!

Det var kul att göra det som ett kort och inte bara som en "etikett", dock så glömde jag att skriva hälsning i kortet innan jag stängde det... (-.-') så det var bara att pilla upp och sen igen. Det var lite petigt att få i branden, det är väldigt många lager som gled undan.
Jag tycker draken är roligt, det kan verka lite barnsligt men jag har tre försvar:
-Min pappa älskar drakar
-Han är en tjockis
-och jag lovar att tjockis drakar gillar kakor!

Och kakorna i sig blev faktiskt goda. Det gick inte så bra till en början; jag kollade efter de ingredienser som brukar vara slut; ägg,mjöl och socker. När jag hittade det så började jag, men när jag hällt ner mjölet och smöret i en skål märkte jag att det inte fanns något vanligsocker och inge kako. Jag fick lite små panik, sedan lugnade jag ner mig och slängde ner lite(läs mycket, ca 2 dl) oboypulver i skålen! Jag tog bort ungefär 1 dl socker i från receptet.
Resultatet blev bra i alla fall! Man tager vad man haver! Enkelt och gott!

1 kommentar:

  1. Vad fint ser ut! Ser mycket roligare och proffsigare ut än att bara ge bort kakor i en burk :)

    SvaraRadera