fredag 5 augusti 2011

Lila-rosa drake

Nu har jag äntligen fått ihop min tredje drake!(Drake 1 , Drake 2) Jag började med den strax efter Drake 2 ,men den hamnade i en låda på grund av brist på intresse, kanske för att jag virkade alla delar utom öronen och de avlånga delarna på vingarna i ett ända svep över en dag, menmen.

Jag har virkat den efter samma mönster som drake 2, men denna virkades i Freja garn i stället för Tilda och blev 5 cm längre(=42 cm lång) ifrån svans till nos. I denna hade jag inga piprensare eftersom jag ville att det skulle bli en 100% mjukis!

Vi får se vad som ska ske med denna drake! Drake 1 var en present till min pappa, och drake 2 beslagtogs av min pappa!

Än så länge blir det bara en bild, jag var inte riktigt på foto-humör i dag (jag har en åh för hemsk huvudvärk (>-<) )men hoppas ni nöjer er med denna till i morgon!

Ha en trevlig kväll (^-^)

4 kommentarer:

  1. Vilka fina drakar du virkat. Att du bara orkar virka delarna flera gånger för att det ska bli bra. Jag vill att det ska bli perfekt direkt. Kanske därför jag har svårt för att virka utan mönster. Hoppas huvudvärken går över efter lite sömn.

    SvaraRadera
  2. Gud så söt!! Jag gillar verkligen färgerna med :)

    SvaraRadera
  3. Jösses vilken söt,älskar färgerna =)
    Krya på dig =)

    SvaraRadera