lördag 13 augusti 2011

Sjal i kärleksknutar

Här kommer lite bilder på min sjal!




 Den är virkad med kärleknutar och lite halvt efter det här mönstret, jag använde samma bred men jag gjorde min fyrkkantig. Plus att istället får att byta hoppa till nästa varv med 4 lm så hade jag en kärleksknut, jag tyckte att det blev lite konstigt med lm eftersom det bara blev på varranat varv på var sida. Det är väl en smak sak (^.^)

Jag har inge gjort kärlekknutar innan men det är väldigt enkelt och Välkommen till Virkpia har en bra beskrivning på hur man virkar dom. Det är förresten samma sida som mönstret finns på!
Jag blev otroligt nöjd! Jag ska nog ta och virka en till, det går ju så snabbt. Och även om man gör en trekantsjal av det istället tar inte säkert bara ett par timmar till :)

(och nu fick jag lägga in något i kategorin Virkat, det var länge sedan!)

2 kommentarer:

  1. Vilka finfina saker du gör. Du verkar va en riktigt pysslig människa.
    Tack för att du vill vara med i min bloggcandy + att du blivit följare. =)
    Kram Frida

    SvaraRadera
  2. Vilken fin sjal Becca. Tycker INTE den ser så lättgjord ut. Men jag är inte särskilt pysslig.
    "Gammelmoster"

    SvaraRadera