lördag 6 augusti 2011

Smink necessär

I dag släpade jag fram symaskinen igen, trots huvudvärken. Jag har sytt större delen av dagen, men blev inte klar med mitt huvud projekt så jag väntar med att visa det tills att det har blivit färdigt.
Jag gjorde även denna lilla smink necessär, då min gammla hade passerat sitt bäst före datum för ett bra tag sedan!


Tyget har jag fått av min farmor och spetsen har min mormor knypplat. jag ska även sy dit två tryckknappar, först hade jag tänkt sy fast två vanliga knappar, men det såg inte riktigt rätt ut så tryckknappar blev lösningen. Eller ska bli, jag har inga hemma så det får vänta tills att jag far iväg någon stans bortom den skog jag bor i.
Den var enkel att göra och måtten blev (ungefär) 20x10x6 cm, och består av 3 stycken delar; en som är 12x22, en som är 42x8 och den sista är 22x23 (inrälnat sömsmån) A Piece of Cake!
och nu blev jag sugen på tårta (O_O)

Så har min dag varit! Det plus matlagning och tvätt. Huset är även i behov av städning, likså vårt rum, men det får vänta till på måndag för i morgon bär det av till IKEA!
Ha en trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Jag har en ide' om att starta en pyssel stafett och eftersom du är så full av kreativitet, undrar jag om du kanske skulle ha lust att vara med?
    Se detta inlägg för mer info:
    http://sniffarskonhet.blogspot.com/2011/08/pyssel-stafett.html
    //jonna d

    SvaraRadera