måndag 8 augusti 2011

Storstädning och roliga nyheter

Som jag nämnde i förrgår så var dagen vigd till städning, och vi har hållt på och städad sen klockan elva i morse (ca 7 timmar). Killen min började dagen med att klippa gräsmatten och sedan gick vi vidare med att städa huset. Utöver den vanliga städning(dammsuga, skura golv, torka alla bänkar noga, små plocka) så skrubbade vi även alla skåps luckor,lådor, kylskåps dörren, fläkten över spisen, runt kylen! Sedan drog jag vidare till badrummet och skrubbade alla fogar mellan kaklet runt badkaret och handfatet, och eftersom det är hel kaklat var det en hel del! Sedan skrubbade jag allt kakel glatt igen.
Det blev en sväng i trappen med en trasa med,eller jag väggarna vid trappen då vi har en fin vana att ta i väggen med smutsiga händer. Jätte fint.
Hårt arbete säger jag, hårt arbete!
Sedan drog jag vidare till rummet medens killen fick ta paus; plocka ordning, packa ner böcker som skulle ner till källaren, sortera in nya böcker i bokhyllan, slänga överflödiga saker/stoppa ner i en kassa som ska ges bort, damtorka hyllor,bokhylla, fönsterram, dator skärm, tv och skrivbord, vidare till damsugning och sedan till att skruva golvet!
Allt detta var i stort behov för att göras; halva vår tre sitts soffa var full med böcker och tavlor och behövde packas ner/komma in i bokhyllan. Och jag tror att killen min har slarvat när han har damsugit(det är hans jobb att damsuga) då jag hittade två örngott, en tröja,en mössa, fem strumpor, ett paraply, två kartonger, ett fotoalbum och ett gäng kvitton där under. Ja vad ska man säga ;)

Nu till lite roliga nyheter! Jag fick ett mail i dag med besked om att jag får "tillstånd" att vara med på en marknad i september! Jag hade mail kontakt med dom för flera veckor sedan där jag berättade vad jag ville ha med osv, men dom som bestämde hade just gått på semester så jag fick vänta på mitt besked tills att dom kom tillbaka. Så nu ska jag bara skicka in min anmälan, få tag i ett bord och massproducera!

Sedan fick jag ett packet i posten! Det var ifrån Tyrasmatte och innehöll sakerna som jag vann i från hennes blogcandy! Jätte kul, jag fick även hem ett paket med prylar härom dagen, dom sakerna plus sakerna som jag köpte när jag var hos min mormor ska sorteras in i rätt lådor senare i kväll.
Bilden har jag snott ifrån Tyrasmatte

Det var de! Nu ska vi bege oss till affären och sedan ska jag hem och sortera ;)
Ha det bra!

1 kommentar:

  1. Svar: Tack så mycket! :D Å, ja, visst är han/hon söt :3 Är samma kanin som i headern ^^

    SvaraRadera