lördag 17 september 2011

Älvkort och massor av nytt

Tjo!
Det har varit lite dött här dom senaste dagarna vilket beror på att jag har varit lite off.
Jag har iallafall gjort ett nytt kort! Denna vecka hos Pysselmyran går det ut att maskera sin alster (kombinera flera motivstämplar). Jag har gjort två bilder med den tekniken men har inte bestämt mig än vilket jag ska använda i tävlingen!
Här kommer det första som jag gjort:
 3 blommor och ett helt gäng med pärlor:
 De två stämplarna som jag använde var flickan och sedan en fjäril. Jag stämplade halva fjärilen på var sida av flickan och sedan färglade jag med Touch pennor:
 På insidan valde jag att ha en rund "textruta" som matchar den på framsidan. Bägge cirklarna är färglada med två grå Touch penna och kantade med brun stämpeldyna:
Så blev det! Jag blev väldigt nöjd med hur färgerna blev på stämpelmotivet. Den Rödbruna färgen är en ny favorit!

Denna månad fick jag mer pengar än vad som var väntat, och jag har haft ganska tråkigt denna vecka (killen min åkte bort och rubbade hela vardagen x) ) så jag har klickat hem en del saker!
Okej jag ska inte skylla på det, som ni kanske märk under tidens gång så är jag väldigt bra på att köpa saker, speciellt när jag hittar en ny hobby. Först var det virkning så det åkte hem en massor av garn, sedan blev det smycken så nu har jag en hel låda med smyckedelar,berlocker, pärlor osv, sedan blev det virkningen igen så en massa mer garn och nu är det scrapbooking så nu har jag massor av material till det! (om jag inte minns fel har jag skrivit den här uppräckningen förut hehe -.-')

Och det här har jag köpt på mig denna vecka:

 Två förpackningar Mulberry blommor köpte jag på tradera , största blommorna är 11 cm och de minsta 3,5 cm:
Sedan köpte jag cellofan kuvärt till mina kort (fast det är inte roligt att visa upp så det struntar vi i) på tradera, men säljaren råkade skicka i väg ett för lite. Jag mailade dom och klickade även in på deras webbshop och såg att man kunde köpa blommor styckevis hos dom. Jag har kollat runt lite på andra sidor eftersom jag ville ha mer blommor, men överallt såldes dom i 10-,20- eller 25-förpackningar. Vilket gör att om man vill ha många olika färger blir det dyrt, även om man får många blommor. 
Så jag passade på att lägga in en beställning och dom skulle lägga med det glömda kuväret.
Detta beställde jag: 
 Jag köpte 4 st 30x30 cm som det var rea på, 5,50 kr styck blev det.
Jag fick även 4 extra kuvert och 2 stycken 15x15 papper grattis!
Framsidan:
 Baksidan:
 Sedan blev det 4 st gula reosenknoppar, 6 st röda, 20 st vita och 10 st rosa för 1 kr/st
 5 st tonade turkosa 1,5 cm rosor, 5 st tonade röda, 6 st elefantbenvita, 4 st tonade gula, 5 st tonade blåa och 6 st svarta för 1,5 kr/st
 5 st lavendel färgade 2,5 cm rosor för 3 kr styck, 4 st röd/gula krysantemum och 4 st vanligvita för 2 kr st

Sedan var jag även i stockholm i går och oundvikligt blev det en sväng förbi Panduro:

 Dom hade lite papper som var nedsatt till 7 kr (inte det randiga längst ram det kostade 11 kr)  så det blev att köpa några, tydligen gillar jag randigt!
 baksidan:
 Köpte även lite blommor, 12 stycken för 19,90 kr. Dom hade 5-6 färger tror jag och jag valde vita och vinröda:
Sedan blev det lite nya pärlor för 33 kr st, små tårtpapper (8 cm) för 39,90 kr och en till vattenfastpenna (0,1) för 29,90. Jag har redan en 0,3 och den fungerar bra tillsammans med mina Touch pennor!
 
 Det var de för tillfället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar