måndag 19 september 2011

Färgläggning med Shinhan Touch pennor och ett finfint kort

Jag bestämde mig för att göra ännu ett kort med Vild Stamps Uggla, och då passade jag på att foto steg för steg hur färglade det.
Själv tycker jag att det är kul med tutorials / steg för steg bilder, och när jag började rita med mina Shinhan Touch pennor kollade jag på ett par youtube videos. Jag brukar även fota steg för steg när jag målar eller ritar eftersom jag gillar att se utvecklingen.
Så här kommer:
Tutorial med Shinhan Touch pennor ; Vild Stamps Uggla

Följande pennor använde jag mig utav:
CG1 Cool Grey, WG1 Warm Grey, BG1 Blue Grey, 29 Bareley Beige,
104 Brown Grey, 100 Walnut, 98Chestnut Brown, 99 Bronze, 94 Brick Brown, 32 Depp Yellow, 31 Dark Yellow, 38 Pale Yellow (som uteblev från fotot)

Lager nr 1.
 1.Använd nr 38 på hela nyckeln utom längst med kanten, plus näbben och fötterna.
2.Använd nr 29 på magen men längst upp på fjädrarna (enligt bilden) och även på "ögonbrynen".
3. Använd nr  BG1 på ögonen.
4. Använd nr 84 på vingarna och huvudet.

Lager nr 2:
 1. Upprepa steg 1-3.
2. Använd nr 84 och färglägg halva fjädrarna på ugglan, enligt bilden.

Lager nr 3:
1.  Använd nr 32 på de gula delarna.
2. Använd nr 99 på vingarna och huvudet till de mörkaste delarn
3. Använd nr BG1 på ögonen, men färglägg endast halva ögonen i form av ett C på vänstra ögat och spegelvänt på högra.
4. .Använd nr 104 på fjädrarna på magen och ögonbrynet.

 Lager nr 4:
 1, Upprepa steg 1-3.
2  Använd nr 100 på magen.

Lager nr 5:
 1.Använd nr 31 till de mörkaste delarna på nyckeln.
2. Använd nr 104 och färglägg hela fötterna och näbben.
3. Använd nr 98 runt (utanför) ögonen, på vingarna precis under huvudet och på stjärtfjädrarna intill kroppen.
4. Använd nr 99 till den mörkaste delarna av fjädrarna på magen, en ytterst liten del.
 5. Använd nr CG1 till kanten (innanför) på ögonen.

Lager nr 6 :
  1.Använd nr 31 till de mörkaste delarna på nyckeln.
5. Använd nr 100 på samma område som du använd nr 98 på plus lite utanför det.
 5. Använd nr WG1 till kanten (innanför) på ögonen.

Lager nr 7, det sista:
1. Använd nr 32 på hela nyckeln, fötterna och näbben i cirkulära rörelser.
2.Använd nr BG1 på hela ögonen i cirkulära rörelser.
3. Använd nr 104 på hela magen och ögonbrynen i cirkulära rörelser.
4. Använd nr 94 på vingarna, stjärtfjädrarna och huvudet i cirkulära rörelser.

KLART!
Med stämplingen tog det ungefär 20-25 minuter :)
Jag hoppas att någon tycker det var intressant eller till nytta!

Jag använde även denna uggla till ett kort som är till Vild Stamps skisstävling:
Brunt enfärgat 310 g papper
Mönsterpapper ifrån Glitz Design
6 stycken 1 cm rosor
3 ljusgröna pärlor
Ljusgult 120 g papper som jag har ritat en kant runt
Två hörn Card Stock och en Tag Card Stock med 2x2 cm ljusgult papper, där ska texten stå men jag vet inte om jag ska skriva Grattis eller något annat :)
Och självklart Uggel-stämpel ifrån Vild Stamps!

 Skissen:

Det var de!
Nu ska jag hitta på något annat innan jag ska sova.
Goder Natt!

4 kommentarer:

  1. Alltid kul att se hur andra färglägger. Bra How2 =)

    SvaraRadera
  2. verkeligen jätte fint! Sitter själv med mina touch pennor men hittar inte riktigt rätt papper eller rätt stämpeldyna! Vad använder du?
    Helen

    SvaraRadera
  3. Tack!
    Jag använder mig utav 330 grams kartong som går att köpa på tex akademibokhandel, jag köper en förpackning på 10 papper för 39 kr vilket är ett helt okej pris om du frågar mig :)
    Jag hade också lite problem med stämpeldyna i början med nu har jag köpt Versafine Onyx Black från panduro. Dom har den för extra pris och den kostar 49 kr. Det är en lite större stämpeldyna och fungerar bra. Det ända är väl att man måste vänta minst 30 min för att det ska tråka bra och inte flyta ut, men så är det med alla stämpeldynor :)
    Sen kan jag även rekomendera en vattenfast bläckpenna; uni pin fine lin. Köpte även dom på panduro och dom är jätte bra om man vill rita något själv, plus att dom tårkar mycket snabbare än stämpeldynan, du kan börja rita efter 5-10 min:)
    Lycka till!
    (oj världens längsta svar!)

    SvaraRadera
  4. För övrigt jätte rolig blogg! Tycker om att du gjort en tutorial:-)man behöver inspiration från andra. Det fel jag gjort är då att jag inte väntat!!! För den dynan har jag:-) Är du intresserad av fler touch pennor gå in på tradera och sök, där har jag några till försäljning! Pyssla på och jag kommer titta in regelbundet:-)
    Helen

    SvaraRadera