måndag 5 september 2011

Fårigt Grattis Kort och En Hel Dag I Stockholm

I dag skulle killen min och jag iväg för att uppfylla min födelsedags present; bio,mat och shopping betald!
Vi åkte iväg tidigt eftersom bussarna går så illa från landet och var uppe i Stockholm strax innan 10.

Huvudmålen var biografen vid 3 och en Scrapbook butik som jag googlat fram! (och en liten tur till panduro). Butiken skulle inte öppna fören kl 11 så vi vandrade runt och små handlade lite.
Sedan tog vi tunnelbanan bort till affären, jag hade aldrig vart där och fast vi hade en karta så vandrade vi runt en halvtimme innan vi hittade(orientering är inte vår grej). Vi hittar tillslut till rätt gata men hittar inte butiken, så vi frågar en förbi passerade om hjälp. Hon blir lika förundrad över att butiken inte finns där då hon handlade där för inte allt för länge sedan. Butiken var borta och skulle ersättas med något mäklar företag. Det stog inget på hemsidan där jag hittade öppettiderna. Besvikelse!

Så vi tar tunnelbanan tillbaka och inser att det är över 2 timmar kvar till att bion börjar och vi hade något mer att göra, fönstershopping är inge vidare kul. Så vi får iden att åka till Heron City och kolla bion där, det tar cirka en timme dit så då kommer vi lagom dit tyckte vi. Icke, för det går inga bio vid 3 på vardagar där. SUCK!

Så vi begav oss hem, trötta som bara den!
5 timme spenderade vi på buss, tåg och tunnelbana!

Trots det var det en väldigt rolig(men utmattande) dag! Tack för det (^.^)
Eftersom det inte blev så mycket shopping fick jag istället klicka in på en scrapbook-webbshop och handla (O.O) Det blir en del och det stod att det tog 1 dag att skicka i väg så mina saker kommer om ett par dagar! LÄNGTAR!


Ja, ifall någon missat så är jag väldigt inne på att göra kort, samtidigt är jag utled på att virka bakelser! Jag måste erkänna att jag inte är helt klar till marknaden men jag har bara 2 dagar i skolan denna vecka så jag har lite tid kvar! *Optimist*

Vidare till kortet!



Måste säga att fåret är väldigt sött, och det var roligt att använda mina nya färger! Plus att jag älskar lila!
Det var det för i dag!
Goder Natt!

1 kommentar:

  1. Dina kort är verkligen super söta :) Gulli gull får!

    SvaraRadera