tisdag 27 september 2011

Krukskydd?

Med alla mina nya saker som kommer in i mitt rum behöver jag lite mer förvaring utrymme, tyvärr består halva mitt rum utav snetak så jag kan inte sätta upp några hyllor och all golv yta är upptagen. 

Jag längtar tills jag ska flytta! Jag inbillar mig att det kommer finnas mer utrymme då.

Iallafall behövde jag lite mer brukar eller lådor, och gick ut i skjul på tomten och hittade en mini balja i metall. Fin var den, men den har använts som kruka och även efter att jag tvättat den såg den skitig ut. 
Eftersom jag ska ha lite scrapbook saker i den vill jag inte att det ska bli smutsigt, och jag vill att et ska vara fin.
Så jag virkade ihop ett "skydd"

 Just nu förvarar jag mina klister pärlor och mina nya stans som jag köpt på panduro


Skyddet är i alla fall virkat i Svarta Fårets Freja garn- lila och vitt. Det är frivirkat och tog längre tid än vad jag trodde att de skulle ta, den är ganska djup och bred vilket resulterade i mååånga varv med fast maskor. Men nöjd blev jag, hur fin som helst! och den är finare i verkligenhetern!

1 kommentar:

  1. Vilken bra ide med ditt virkade skydd. DEt gillar jag :)

    SvaraRadera