måndag 19 september 2011

"Less is more"

Temat för denna veckas tävling hos pysselmyran är Less is more, och så här blev mitt kort:

kortet blev 15x15 cm. Jag använde mig av rött och vitt papper, 9 pärlor (4 st på insidan) och 3 stycken blommor. Stilrent med tjusigt kort! Och ett bra tillfälle att få använda mina nya Mulberry blommor ;) som förresten fick smycka mitt muffins inlägg :)

Efter att jag gjorde det kortet gjorde jag även ett kort till CAS-ul Fridays, där temat alltid är Less is more eller ja dom kallar det Clean and Simpel= CAS. Men denna vecka skulle man göra ett minikort inte större 4x4 tum (ungefär 10 cm). Efter att jag hade gjort ovanstående kort så blev det  6x29 cm kvar av mitt röda A4 papper så jag gjorde ett matchade minikort!
Detta kort blev 6x6 cm (ungefär 2,4x2,4 tum)

Bägge korten tillsammans:


Dom två korten plus föregående veckas kort har kommit upp under Till Salu

Ha en trevlig dag!

4 kommentarer:

  1. Wonderful design and love the bold pop of color from the flower! Glad you played with us at CAS-ual Fridays!

    SvaraRadera
  2. Love your monochromatic mini card card! Truly lovely! Thanks so much for playing with us at CAS-ual Fridays!

    SvaraRadera
  3. Lovely work!
    Thanks for playing at CAS-ual Fridays!
    Laura

    SvaraRadera
  4. Perfectly simple and love all the red. Thank you for playing along at CAS-ual Fridays this week.

    SvaraRadera