onsdag 28 september 2011

Scrapbook på Canvas

Srap-Perra har en utmanning där man ska använda sig utav en canvas och färg, det här blev mitt bidrag:
 Dom gröna blommorna har jag gjort själv utav cardstock, jag har sedan målat topparna på bladen med vit akrylfärg och satt pärlor i olika storlekar på blommor.
Sen har jag satt dit 2 stycken 1,5 cm rosor och 4 stycken små
 Här ser ni dom vita blommorna lite bättre, jag har även satt fast lite vita pärlor runt/mellan blommorn
 Hörnmetal dekorationer som jag köpte när jag var i pysslotekets butik.
Jag hade lite problem att få dit dom, någon som har ett tips på bra lim?
 Självhäftande plast spets längst med neder sidan
 Pappret är i från Maja Design, det är ifrån samma 30x30cm papper bara att ena är framsidan och andra baksidan :)
 Metal-hjärte-brand, köpt tillsammans med hörndekorationen, och tårtpapper i från panduro
 Jag målade hela canvas'en med grön färg, sedan tog jag negativen ifrån blommorna och använde dom som mall och målade med vit färg. Sedan "suddade" jag ut dom med grön och vit färg. Dom syns fortfarnad emen väldigt diskret :)
Finfin! Det sitter nu på en tavellist i rummet!
Jag framkallade bilden samtidigt som jag gjorde 167 andra bilder som jag ska ha i ett album, dock vet jag inte vad för album det blir som ska hålla 200 bilder + (jag vill göra ett 2011-album).
Iallfall framkallade jag mina bilder i från Fujidirekt, vilket var mycket bättre än när jag har framkallat bilder ifrån en affär.
För det första tycker jag att bilderna blev bättre rätt fysiskt, sedan var det MYCKET billigare. Först får man 100 bilder grattis med utöver det kostar bilderna bara 0,75 kr/ st, vilket är betydligt mindre om man jämför med de 3,5 kr / st som jag har betalat tidigare.
Med frakt gick alla 168 bilder på 80 kr! Super!

I framtiden ska jag framkalla alla mina bilder via nätet.

Just nu sitter jag och virkar ett gosedjur till en bekant, jag fick en lite beställning på ett par stycken och nu är jag inne på den sista!

1 kommentar:

  1. Hej Becca!
    Vad roligt att du ville vara med på mitt blogcandy!!
    Dragningen är på lördag så en dag kvar... :)
    Massor med fina saker har du på din blogg. Det syns att du tycker om att sätta händerna i en massa pyssel!
    Ha det gott, Annacarin

    SvaraRadera