onsdag 14 september 2011

Virkad Pösmössa

I förrgår började jag på en pösmössa sedan jobbade jag lite på den i går mellan lektionerna och nu är den klar!

Närbild:
 Jag använde Järbo Nova 2 stycken; nr 48000 och 48010
Garnet fick jag av en kompis i födelsedags present och eftersom det början bli kallt ute (höll på att frysa ihjäl igår) så passa det bra med en mössa. Jag utgick i från Pysselkiises pösmössa men gjorde om det mesta eftersom jag använde en annan storlek på virknål, ville ha den större och tappade min virkmarkör :p Jag brukar inte virka efter mönster och jag tror att universum vill att det fortsätter så x)

Jag använde nästan upp bägge 50 g garnen, det blev dom där två små bollarna på bilden ovan över. Lite underligt att det blev mycket mer lila över än svart :) Det kanske inte ser så mycket mer ut men de är ungefär dubbelt så mycket. 

Som tidigare nämnt togs det en tur till IKEA förut, bror skulle ha en ny säng och jag behövde ett till hyllplan till min Billy. Självklart blev det lite extra saker, men inget onödigt! Ett till tjocktäcka så killen min slipper att frysa, en tjockis kudde till honom, två Gosa Slån kuddar (har 7 stycken nu men det är dags att byta ut ett par) och 4 set med påslakan och örngott. Vi har bara 4 påslakan vilket blir ett problem när det är dags att tvätta, vi får tvätta på morgonen och hålla tummarna att det torkar tills kvällen kommer, vilket det oftast gör men iallfall :)

Nu borde jag läsa på lite tills i morgon.... meeeeeennn det kan vänta!
Ha de bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar