lördag 8 oktober 2011

Fler filtar!

Nu är alla filtar klara! Eller ja, dom var klara för ett bra tag sen.
Jag köpte iallafall  stycken fleece plädar på rusta för  kr styck som jag delade i 4 delar vilket gav 8 filtar totalt.
Jag sydde ihop varje fleece bit med en tyg bit, precis som dom förra 

Här är de 8 som gjordes i dag:
 Köpte en lila pläd och alla tyger har jag fått av min farmor:
 Sen blev det även en grön, de två översta tygerna fick jag av min farmor och de två under är ett äppeltyg som kom från en gardin:
 Totalt har jag 11 filtar som nu ska vänsta på lite andra saker innan dom ska skickas iväg:
Tog 3 timmar att göra, inräknat en fin 20 minuters period av drabbel prat med min far. Dom kanske inte är dom mest färgglada filtarna när dom ligger ihop vika sådär, men undersidan är ju i en fin grön/lila färg!
Hoppas att er helg är trevlig!
Ha de bra!

3 kommentarer:

  1. Jag är imponerad av din idé med filtarna och givetvis din omtanke. Har varit med i Rödakorsets babypaketgrupp och klippt och sytt till katastrofdrabbade barn. Nu är det projektet slut. För dyra transporter säger man bl.a.Synd !! Lycka till med dina gåvor. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Åh va, fint och inspirerande.. ska nog ta mig en titt i mina gömmor och se om det inte finns nått jag skulle kunna skänka =)

    SvaraRadera
  3. Oj vad snabb du är:0) Önskar att jag var lika duktig på att sy! Filtarna är jättefina. Tack så mycket för att du engagerar dig i min insamling!!

    Ha det så bra!!

    SvaraRadera