torsdag 20 oktober 2011

Julkort #7

Vi fortsätter nu med julkort nummer 7!
Detta är till Pysselmyrans veckotävling, som denna gång handlar om att använde sig utav smyckedelar.
Jag har en hel del smyckedelar, men det mesta är i silver (eller ja silver färgat) vilket inte var vad jag ville ha i detta fall då jag ville använda en mentaldekoration som jag köpte på panduros rea. Som tur hittade jag en liten kedje snutt, två berlocker och lite ringöglar som blev över efter att jag gjort mitt ugglehalsband!
Och så här blev det:
Kortet är 10x15cm
 Lite halvpärlor längst ner på kortet och ett litet tårtpapper under tomten
 Tomten kommer ifrån panduros tilda-rubberstamps-paket
 Metaldekorationen var "tom" från början, så jag klippte ut en oval som passade, målade med samma gula som jag använt på tomten, kletade lite guld-glitter lim på pappret, limade på pappret och sedan klistrade jag på en bubbelstickers på det!
Kedjan sitter fast med ringöglor på metaldekorationen och rosetten, men hänger annars löst.
Alla smyckedelar kommer ifrån panduro
Så var det med det!
Nu tror jag att jag ska jobba vidare på mina julkort!
Ha en trevlig kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar