lördag 8 oktober 2011

Svampigt kort i Orange och Svart

Denna gång är temat "en annorlunda viktning i färgerna orange och svart" hos Månadens Utmaning.
Så här gjorde jag mitt bidrag:
Öppet:
 Stängt:

 Velvet Ribbon och orange sidanband från panduro
 Lite knappar i olika storlekar!
 Blommor i svart och arange(ja, blomman är faktiskt orange och inte röd x) ) och lite bling
 En liten bit orange 320g -papper på svart mönsterpapper ifrån panduro på orange 320 g-papper på svart 110 g -papper
 Mina svampar som jag har ritat med vatten fast penna och färglagt med Touch pennor
 Grunden av kortet är gjort på samma sätt som mitt förra fler-staffli stafflikort, lite smalare utskuret bara så att det inte ska synas fram ifrån, vilket jag tycker jag lyckades med eftersom det knappt syns på bilderna som är tanga fram ifrån!
Det är sedan satt i ett dubbelvikt svart papper som blev lite av ett kuvär!
Kanterna på det svarta pappret är klippt med mönster sax ,  det är även kanten på den oranga biten på framsida och den lila textrutan inne, vilka sedan är smetade med svart stämpeldyna.

Så vart det! Väldigt många olika dekorationer blev det men ändå sammanhängande :)

Nu ska jag rigga upp symaskinen och sy lite fler filtar!

4 kommentarer:

  1. Fint! Tack för ditt bidrag till Månadens Utmaning.

    SvaraRadera
  2. Såg kortet på Månadens utmaning och måste kika in och säga.....
    Så läckert och snyggt kort.
    Ha en bra dag:)
    Kram

    SvaraRadera