söndag 23 oktober 2011

This Is Where The Magic Happens

I går var jag på IKEA och köpte lite nya saker till rummet, eller till min pyssel saker!
Med så mycket grejer och för lite plats blir det svårt att hålla ordning, hoppas att det blir lite bättre nu :)
Så här ser min pysselhörna ut!
 Jag köpte två nya tavellister i går från IKEA.
Jag har flyttat alla mina stämplar som är monterade på träklossar och mina akrylklossar ifrån lådan dom låg i förut till tavellisterna.
 Alla stämpeldynor flyttades från lådan och hamnade på samma list som mina saxar, virknålar, virkmarkörer och lite pärlor och knappar.
 Jag köpte även den här stången igår för 29 kr, de blå burkarna för 5 kr styck och ett packet med 6 krokar för 9 kr.
Mina Touch pennor fick inte längre plats i den låda jag hade dom i  plus att det var väldigt rörigt.
Jag delade upp pennorna med en burk med "kill-färger", en med "tjej-färger" och en till de gråa, den svarta, blendern och mina vattenfasta bläckpennor. Ja, och min linjal :)
 På en krok hänger för packningar med stickers/rubb-ons. Jag har fler fast dom har ingen förpackning kvar, dom får ligga på ett annat ställe
 Jag stoppade ner alla mina tårtpapper, jag har tre olika sorter,  i en förpackning. 
Jag satt fast den i en papperskläma eftersom det är för trångt för att kunna hänga den i själva förpackningen.
Jag hängde även upp alla andra krokar så att dom inte ska försvinna.
 I hörnet av mitt skrivbord så stor det burkar med olika pennor, inte för att jag använder dom så ofta(läs aldrig) utan för att jag inte har något annanstans att ha dom.
Sedan har jag en jätte fin röd liten hink med diverse pappersblommor. 
Hinken köpte jag på en second hand för 5 kr!
Den är hur fin som helst även om den inte syns så bra på bilden.
Sedan har jag ett gäng post-it lappar som ligger på en liten låda med ett ljus i.
Ljuset köpte jag förra hösten och jag har tänt det en gång...
Den lilla innehåller lite nålar.
Den lila lådan brevid pennorna innehåller pappersklämmor som jag köpte i går.
 Så här ser det ut under mitt bord.
Inte så fint och inte mycket plats för benen.
De två lådorna till vänster innehåller tyg/på gående projekt i typ.
Övre lådan till höger innehåller diverse tjockre garn och mina broderigarn.
Under den ligger en massa blandade matrial+mina virkböcker.
I den stora kassan ligger..... ja.... jag vet inte riktigt. Det ligger en del saker är men vad det är har jag inte kollat upp :p får se om jag ska sotera ut det.
Funderar även på att rensa ut tyg lådan på saker, vi får se.
 Här är mina fina hurst!
Där i förvarar jag mitt allt!
 Brevid hursten står en liten Billy bokhylla och ovan på den står min mini balja, där mina halvpärlor,bling och stans ligger, och en glas bruk, där jag förvarar mina blommor.
Jag funderar på att ställa en av dom på skrivbordet iställer för pappresblommorna och pennorna. 
Det här är saker som jag använder ofta tillskillnad från det andra.
Tillbaka till hurtsen;
Ovan på hursten står min brevkorg från ikea:
i det översta facket ligger en fin blandning av pappresdekorationer, stickers, bokstäver, ez-mount och en hel del andra saker som jag inte ens vet vad det heter ;)
Under det ligger mönster papper som som störst är i A4 format.
Under det ligger en färgade papper.
 
 I översta lådan ligger mina smyckedelar, pärlor, mina smycke verktyg och en liten burk med rosetter.
 I lådan under ligger en del mindre scrapbook dekorationer, lim,tejp, knappar, mönstersaxar, glitterlim och mitt frost-glitter.
 I nästa låda ligger mina clear stamps och min pärm med rubberstamps.
 Fjärdelådan gömmer mina 30x30cm papper
 Näst längst ner ligger mina färger, penslar, svamp, lack och färgburk. 
Här finns en fin blandning av akrylfärg, vanlig hobbyfärg, textilfärg, glas färg och textil volume färg.
Tyvärr målar jag inte så mycket längre men färgens används lite då och då till olika projekt.
 I sista lådan ligger de saker som inte passar in i någon av de andra lådorna:
cellofan-påsar, cellofan-kuvert, pappers påsar, olika sorters album, en låda med band, en låda med clip borad dekorationer, lite rosa tyll, en rulle med självhäftande sammetsband, lite plast-spets som är självhäftande, en bunt med svart spets, två rullar med sådana där hål saker som jag inte minns vad det heter och en mini roller med prick motiv.
Det var de! Sedan har jag min garderob med mina andra garner och vadd, men där orkade jag inte fixa ordning för att ta en bild.
Ja och så här kommer det aldrig se ut igen! Innan jag städade ordning så hade jag kanske en yta på 20x20 cm som var tom.
Jag ska försöka hålla ordning men vi får se hur det går :)

Hoppas att ni tycker det var kul att titta in hos mig!
Ni kanske kan visa upp er pysselhörna eller pysselstation?
Lägg en liten länk i en kommentar! Jag tycker det är jätte kul att se hur andra har det :) (ja, jag är extremt nyfiken av mig)

Ha de bra!

2 kommentarer:

  1. Åh så mysigt! Jag blir alltid så otroligt inspirerad av att se andras pysselhörnor/rum/skåp/bord. Jättefin blogg du har, kommer definitivt kika in här igen! :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack! Det är alltid roligt att se hur andra har det, man får lite tips själv då! :)

    SvaraRadera