onsdag 19 oktober 2011

Tutorial - Frostigt kort

Jag tänkte att jag skulle lägga ut en ny tutorial den här kyliga onsdagen!
Denna gång tänkte jag visa hur du kan få till frost på ditt kort.

Du behöver flyttande lim, frostglitter och något att frosta på!
Jag köpte mitt glitter på Akademibokhandeln, men det finns säkert på andra hobbybutiker.
Håll det på ett gammalt papper; då gör det inge om du kladdar och det är lätt att hälla tillbaka det överblivna glittret


1.Börja  att lägga lim runt hela pappret, lite olika tjock.
 2. Lägg sedan lim i någeluna raka linjer uppifrån och ner:
3. Häll på glitter, snåla inte då du kan hälla tillbaka det överblivna i burken efteråt :
 4. Efter en liten stund vänd upp och ner på pappret för att skaka av glittret, du kan även knäppa med fingret på baksidan.
Nu ser du om du behöver hälla på mer glitter, i så fall gör det och upprepa steg 4 igen-
 Med hjälp av pappret kan du lätt hälla tillbaka glittret i burken igen.
  Låt limmet tråka medens du dekorerar ditt kort
 Slutresultatet:
 Jag målade lite med grå touch penna på motivet så att det inte skulle bli så "färglöst"

Hoppas att ni gillade det och provar själv!
Om ni gör det får ni gärna länka och visa mig :)
Lycka till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar