torsdag 3 november 2011

Julkort # 14

Här kommer mitt senaste julkort som jag gjorde i natt!
Jag gjorde det till pysselmyrans veckotävling, veckans tema är Regnbådens färger.
Lite kul att göra ett julkort med det temar:)
Pappret var helt vitt från början, sedan slämplade jag det blått,rosa,gult och grönt med min stora trästämpel och små snöflingor från panduro. God Jul fyllde jag i med svart, jag hade stämplat med svart , men det blev mest grått.
Jag ritade även en svart linje 0,5 cm in runt pappret
 Granen gjorde jag av två trianglar som jag klippte på mitten.
Botten av varje del satte jag fast med distanstejp medens jag satte fast toppen med vanlig dubbelhäftande tejp.
 Blingen köpte jag på bokias paket avdelning :)
Granen fick lite snöglitter!

 Insidan!
Jag skulle stämpla "önskar" under god jul men det glömde jag i tröttheten, jag får fixa det sen :)
Granen klippte jag ut med en mönstersax, blev riktigt bra tycker jag.
Kantede både den lilla granen och delarna till den stora med svart för att rama in det och göra skillnaden på lagrerna lite med marknat !
Så vart det!
Nu ska jag över gå till min tenta. Jag hade blvit klar i går om jag hade jobbat bättre.
Jag åkte till min mamma och skulle sitta där och skriva, min lillebror har lov så jag tänkte hålla honom sällskap.
Jag åkte upp med min pappa och var där vid 7, jag var väldigt trött och tänkte att jag skulle ta en tupplur. Vaknade kl 10, det blev en lång tupplur! Sedan spenderade jag 2 timmar med att kolla youtube klipp med min bror ^.^' hehe. Så det vart inge plugg i går! Men jag har inte så mycket kvar så det ska nog gå :)

1 kommentar:

  1. jättefin blogg du har! jag älsker oxå att pyssla

    SvaraRadera