onsdag 9 november 2011

Julkort #14

Här kommer ett julkort som jag gjort till denna veckans utmaning hos pysselmyran, med temat återvinning!

Det jag har återanvänt:
Plast förpackningen till de stora brandsen som jag köpte på mässan blev en liten kupol.
"Mönsterpappret" är en 20 år gammal tapet som hittades när min bror städade sitt rum, åter användning på hög nivå!
Två ängel-bokmärken som jag klistrade fast på tapeten i kupolen.

Annat:
Spetsen har jag fått i en tävling likså den rosa rosen
Grundpappret är ett vanligt tjockt vitt papper som jag har färgat med stämpeldyna.
Snöflingorna köpte jag i dag på Akademibokhandeln- 11 olikax2 för 20 kr
Sist är snöglitter som ligger i kupolen!
 Här ser ni lite bättre storleken på kupolen (kortet är 10x15 cm)
 Jag satt även en snöflinga på kupolen, dels för att det är fint men mest för att liret från pris lappen inte ville släppa helt hur mycket jag än gnuggade och skrubbade (^.^')
Spetsen satte jag fast med dubbelhäftande tejp, det är mycket smidigare än lim då det blir så kladdigt, dock har jag limmat ihop veken.
 Rosen är på limmad lagom där spetsen går omlott, gömmer kanten en anning!
 Snöflingorna är jätte fina, lite tjockare och glittriga.
Ett bra sett att få en jämn fördelning av flingorna var att lägga två vid kanten, klippa av det som stack utanför och sätta det vid en annan kant (^.^)
 Spetsen på kanten färgade jag lite med stämpeldyna för att tona ner det lite. 
Det såg ut att vara så mycket spets när det var helt vitt.

Det var de!
Utöver detta kort har jag hunnit brodera lite, lite närmare slutet!
Var och köpte två nya färger som jag kommer att behöva för att göra klart den.
Plus att jag köpte garn till en beställning som jag har fått!

I morgon bär det av till skolan igen och det blir en sen dag, jag börjar 13 och slutar 15 så jag kommer hem runt halv sex, inte så kul med tanke på att jag måste åka hemifrån vid 8 eftersom det inte går någon senare buss (-.-')
På fredag har jag ingen föreläsning/seminarium, men jag är student representant så jag ska iväg på möte.
Fast den dagen borde jag komma hem tidigt eftersom det början vid 9 (^.^)
På lördag ska vi iväg och kolla på lägenhet!! 
Vi håller tummarna att den är fin och att vi får den, då kan det bli flytt i början av december, typ samma helg som jag ska stå på marknaden (^.^')
Fast det kanske är bra, kanske jag slipper att bära saker! hehe

Slutstats? Det kommer inte bli så mycket pyssel  just nu, men det ska nog gå !
Ha de bra

4 kommentarer:

  1. Hej....
    kul att du vill vara med i min candy och hoppas du hälsar på igen.
    Ha det gott
    Eva

    SvaraRadera
  2. Jösses, vilket fint kort :D

    SvaraRadera
  3. Grattis till en vinst hos Pysselmyran! Kortet är väldigt vackert! Man kan ta bort lim/klister efter prislappar med Kemiskt ren bensin. Det finns att köpa i din mataffär. Ger inga fläckar!

    många vänliga hälsningar Ingela Dt Pysselmyran

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilket vackert kort! :)

    Vill bara önska Dig lycka till på min blogcandy-dragning som sker under dagen. Tack för att du ville vara med.
    Kram Sussie :)

    SvaraRadera