onsdag 23 november 2011

Julkort #16

Det har varit en väldigt slö dag i dag, jag har inte mått så bra så jag har passat på att sova en hel del.
Jag blev inte klar med Hello kitty'n som jag hade hoppats.
Jag hade helt glömt bort att jag packat ner allt mitt garn förutom det jag trodde jag skulle ha, men glömde att lämna kvar svart och gult. Jag ville inte gå ner i källaren och rota runt i mörkret så jag sparade det till i dag. Sen visade det sig att jag var tvungen att göra lite ändringar på benen och klänningen, det är lite svårt att veta ibland hur det blir när man sätter ihop det.
En är iallafall klar nu och jag hoppas att jag får ihop resten i morgon!


Jag har även gjort ett snabbt julkort! Det blev snabbt eftersom jag redan hade ritat motivet.
Jag gjorde kortet till en skisstävlning hos Maritha som sponsras av PyHobby.

Skissen ser ut så här:

Och mitt kort blev så här:

 Blommorna i mitten kommer från panduro, både dem och rosen knopparna har jag färgat med grå Touch penna.
Den mittersta blomman sitter i en metal blomma, lite svårt att se på bilden, men den är där ;)
 Stämpek från Panduro, färglagd med Touch pennor
 Faom bokstäver från Panduro som jag målat gråa med Touch pennor.
 Bling-iga halvpärlor
 Vitt grund papper,
medaljong papper; eco park papper victoria garden, och
randigt papper; my minds eye i believe.
Insidan:

Så var det med det!
Goder Natt

2 kommentarer:

  1. Ohhh vilken härlig tolkning av min skiss!! Superfint kort! =)

    Tack tack för att du är med i min tvälng!
    Kram Maritha

    SvaraRadera
  2. Ett jättefint julkort
    Lycka till

    SvaraRadera