onsdag 2 november 2011

Mini Polokrage

Jag har tröttnat lite på att ha halsduk; antinge så ska den vara innan för jackan och då fastnar den bara i dragkedjan, det blir knögligt och trångt. Om den är utanför så värmer den inte ordentligt kring halsen.
Jag blir lätt krasligt i halsen så en lösning var nödvändig!
Jag började med min problemlösare igår kväll och nu är den klar:

Polokragen är virkad i Helen Novita, köpt på rusta.
Nästan hela garnet gick åt, restgarnet funderar jag på om jag ska använda som kant på e blivande svart mässa, så matchar det lite :)
 En vågig kant längst ner :
 Så ser hålen ut, ingen vidare bild med hoppas det går an!
 Två svarta knappar hade jag i mina lådor, finfint blev det!
Det tog inte så lång tid kanske 2 timmar eller så, inte skamligt mycket.
I dag har jag även vart och köpt lite garn, det är ju dags att börja fixa till marknaden, det är ju om en månad.
Visar upp garnet i morgon och avslutar inlägget här!
Goder Natt!

1 kommentar: