lördag 21 januari 2012

Återfunnen kärlek

I dag under städning och plockning hittade jag min batteriladdare! samt andra saker som jag saknat som tandborstladdare, mina bra glasögon och min älskade ipod! (vilket fick mig just att tänka på att jag inte vet var min ipod laddare är -.-' )
Jag har inte fått mycket pyssel gjort i veckan, men jag har blivit klar med min tenta som lämnade sin i går!
Det var den sista tentan till Konstvetenskap A, kursen avslutades i går så jag hoppas att tentan blir godkänd så jag kan lämna mig den bakom mig och koncentrera mig på nästa kurs: Historia A.

Nu är det så att jag faktiskt har något att visa: min fina duk!
Den hamnade på köksbordet när julen blockades undan- två dagar efter julafton. jag sattsade på lite vår/sommar känsla med gardiner som jag fått av mormor min och blomma från IKEA.

Vårt fina kök:




Jag har varigt väldigt på och sagt åt min andra hälf att om han slipper på min duk så är han illa ute.
Så när vi satt och åt härom dagen såg jag att han satt och pillade med trådarna, drog och  pillade med de långa gröna inslagen.
Jag- Om du tar sönder min duk får du göra en ny....
Han- * titta förvånad upp* Vadå? *titta ner* har du gjort den här??
Jag- *suck* Ja?
Han- Hur då??
Jag- Du ser dom har trådarna? Man skickar dom fram och tillbaka tills det blir en duk.
Han- *stirra* Men det tar väl jätte lång tid?!
Jag- Ja, ta inte sönder den.
Han- *Stirra på duken, slätta ut den omsorgsfullt* --- kan vi inte ta bort den när vi äter?....

Roligt det kan bli ;p speciellt eftersom det var allt jag pratade om i somras när jag var hos min mormor(1,5vekca) la upp vilder på bloggen (han är trogen följare), visade den när jag kom hem, när vi packade och packade upp samt att jag sagt åt honom att han är illa ute om han spiller på Min duk varje gång vi äter.
Till han försvar trodde han att jag hade köpt den x) Mitt svar på det blev om han trodde jag var en sån person som köper dukar? (svar nej) han tänkte en stund och sa att jag köpte gardiner.... jag har inte köpt några gardiner....

JA!
Virkning har det blivit i dag i alla fall!
Jag jobbar på att göra en sån här giraff , och jag har kommit så här långt:
Den blir väldigt stor och det tar lite tid med alla garn byten, jag byter efter 2 varv.
Jag ska göra klart kroppen i dag, 19 (!) varv kvar och sen ska jag göra resten i morgon.

Nu blev det ett lång inlägg med mycket text, min syster tycker jag skriver för mycke ;)!
Hoppas ni stod ut och orkade läsa allt!
Goder Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar