söndag 22 april 2012

En drakpony skapas

Efter att ha hjälp min far på ett bygge så kom jag hem och fortsätte på en beställning.
Jag har kommit en liiiten bit på vägen:
Steg 1:
 Steg 2:
 Närbild:
Nästa steg är att täcka hela med ett relativt tunt lager lera, förutom svansen som behöver lite mer, sedan ska jag "rista in" fjäll på den, sätta på ryggtaggar och sedan måla den.
Först hade jag tänkt täcka den i lera först, men så skulle jag inte kunna gjort alla de här detaljerna innan det torkade och jag föredrar att ha dom under lagret än över. Även om det blir lite över lagret mer så som taggarna och knä-fjäll-saken (självklart vet ni vad jag menar).

Hittils ser det bra ut :) och jag har glad att jag inte behöver posta den då jag alltid blir nervös när det är så många utåtstickande detaljer :)

Nu ska jag avsluta denna vecka för att vara redo för nästa vilken består av skola, massor med skoluppgifter och jobba! Wiiieeee börjar mitt nya jobb nästa vecka!

2 kommentarer:

  1. Den där ser ut att bli helt awesome!

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig med att göra customs! Ska bli spännande att se hur slutresultatet blir ^.^

    SvaraRadera