tisdag 17 april 2012

Kladdkake muffins och lite annat smått och gott

I går så blev vi *läs jag* lite godis sugna, men då klockan redan var efter nio så kunde vi inte gå och handla något. Istället gjorde jag mina favorit muffins!

Receptet hittade jag här!
Recept:
12-15 st
100 g margarin
2 ägg
2 1/2 dl socker
1 1/2 tsk vaniljesocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver


Smält margarin och låt svalna.
Vispa ägg och socker poröst, tillsätt de torra ingredienserna bakpulvret blandat med mjölet. rör ner det avsvalnande smöret.
fyll muffinsformar till ungefär hälften med smet.
grädda i 200 grader i ca 10-12 minuter.

 Jag har bakat från det här receptet 5-6 gånger redan, och brukar alltid ta ut som efter 10 min. Men denna gång gjorde jag i mina silikonformar och när jag tog ut som så var dom inte riktigt klara, vilket vi märke när vi smakade dom.
Men goda var dom iaf ^^
12 stycken blev det och de två på bilden är de ända kvar, men jag ska gå och sluka en till nu ;)
 
I går efter skolan svängde jag förbi lekia  och köpte massa massa bling!
Egentligen har jag inte tid att börja på det projektet just nu, men jag kanske jag små börja och göra lite var eftersom ;)

Sedan fick jag även ett paket i dag från Night Flies!Det innehöll lite ponysar som jag ska försöka fixa!
De är So Soft Ponysar, vilket betyder att dom är luddiga och jag ska försöka få bort luddet :)
 Fick lite extra pressenter vilket vi tackar för!!^^

Jag tänkte att jag skulle ta en puas från det jag höll på  och testa lite ;)
Innan:

 Efter:

Som ni kanske ser så är jag inte riktigt klar!
Jag höll på en timme, men det var inte förrän en halvtimme in som jag kom igång :p

Så kan dagen se ut!

9 kommentarer:

  1. Vad goda muffinsarna ser ut! Ska jag prova göra :)

    SV: Tack! :) Jag tog lite nagellacksborttagning utan aceton och duttade sen pillrade jag bort det med naglarna, annars kan man ta nåt och skrapa lite försiktigt med^^ Gjort så både på Truly och Ribbon. Om de förmodan inte skulle gå bort så kan man ta acton men va väldigt försiktig då!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Det var jag som köpte Banana Surprise av dig på Tradera och idag fick jag hem henne. Hon är så fin. *_* Och jag tyckte mig känna en svaaag söt doft. Tack så mycket för en finfin pony! :D

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Varför ska du ta bort "pälsen" på Paradise(?) och den Ribbon som inte är så sliten? De ser okej ut på kortet ... men det kanske de inte är?

    SvaraRadera
  4. Anna:
    Det är inte mina ponysar utan NightFlies, men jag antar att hon hellre vill ha dom deflockade. Men om du vill ha ett riktigt svar får du nog gå över till henne och fråga:
    http://nightflies.webblogg.se/nightflies/
    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, jag förstår.:-) Tack för svar.

      Radera
  5. Jag hade helt missat detta inlägg! :D Fint bling bling du köpt!
    Ja, det är mina ponisar och de har en del flockloss och gulnader m m -ok Ribbon är ett gränsfalll med jag köpte dem enbart för deflocking och det är alltså inga samlarponier enligt min eller säljarens mening. Det enda kravet jag hade var att Paradise skulle ha sina lockar kvar. Så de ser värre ut i verkligheten, fast skulle Becca vägra att deflocka dem så respekterar jag givetvis detta. Jag har alltid velat ha en deflockad Ribbon sen jag va liten eftersom att jag då trodde att hon var NSS -det ligger typ högst upp på min want list :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nightflies: Har redan smyg påbörjat bling bling projktet, det blir grymt coolt ;D

      Jag ska försöka hålla kvar Paradise lockar, det borde nog inte vara något större problem :)
      Själv tycker jag So Soft är jätte mysiga ^^ (Dina är dom första jag hållt i, även om Paradise inte hade så mysiga bruna fläkar :p

      Radera
  6. Åh låter som ett spännande projekt :)
    Ja först gillade jag inte alls SS för att de såg skumma ut och man sällan såg symbolerna men jag börjar mer och mer förstå tjusningen även om jag inte har någon i samlingen än. Ja Paradise får nog solas lite sen tror jag, hon är ju mer gul än vit så att säga :) har hon fått åldersfläckar? Har du basiron? Smeta på det iaf efter deflockingen i värsta fall får man måla över det annars är det bara solning som gäller för mig och Paradise sommar hi hi :)

    SvaraRadera
  7. Jag har inte heller några än men det ska jag ändra på med tiden ;D
    Nej jag tror det bara är på flokningen, att det är smuts :) Hoppas det iaf ^^

    SvaraRadera