torsdag 26 april 2012

Min Keypers samling

Jag har gått och blivit sjuk igen, förkylning som drar ner mitt humör. Jag har kommit hem runt sex de senaste dagarna, sen gått och lagt mig vid nio så jag har inte fått mycket gjort.
I dag gick jag upp lite tidigare än jag skulle så jag tänkte visa min Keypers samling!

Alla tillsammans!
 Min Mint in Box (MIB)!
Köpte den för 200 kr inkl frakt.
Den är från första serien nyckelpigor, den stora heter Tango och den lilla figuren med glasögon är en "finder" och heter Twist.
 Mina Mint on Card (MOC)
Jag köpte alla fyra för 400 kr inkl frak, vilket är vad ett par ligger uppe för styck på ebay för tillfället :o
Till vänster: Nyckelpiga från andra serien och heter Taps
Till höger: Svan från andra serien (rosa utgåva, finns även med lila vingar), heter Belle
 Till vänster: Snigel från serie två och heter Pearl
Till höger: Kanin, kaninerna släpptes endast i serie två och denna heter Blossom
 Mina lösa Keypers kommer jag inte ihåg hur mycket jag betalade för.men om jag inte minns helt fel så var det 4-8$ styck (cirka 25-55 kr)
Till vänster: Kaninen Blossom
I Mitten: Snigel från första serien som även den heter Pearl
Till höger: Nyckelpigan Taps
Sköldpaddor! Dom ser nästan ut som nyckelpigorna förutom att dom sitter så deras skal täcker bakdelen.
 Till vänster: Sköldpadda från andra serien: Poke
Till höger: Sköldpadda från första serien: Poke
 De flesta är i super fint skick, Poke#2 har en svart prick vid håret, Taps har torrt hår och Poke# har fått ett namn på sig. Jag ska se om jag kan blanda till en liknande färg och måla över det lite fint.

Alla djur har en vuxen variation och en baby variation per serie släpp.
Alla mina, utan Tango, är baby'sar. De vuxna är ungefär dubbelt så stora och kommer med en finder.
Dom har samma namn i bägge serierna förutom den vuxna sköldpaddan. Första hette Shelldon och den andra hette Mishelle, troligen bytte dom då alla fick långt hår i andra släppet.

Jag har även köpt lite nya Keypers denna vecka/i helgen så jag väntar på den första vuxna snigeln, en till Pearl#1, en finder, Vuxna Björnen och Baby Björnen ( släpptes bara i andra serien)


Nu ska jag göra mig i ordning så jag kan åka iväg!
Jag ska på min andra och sista lörodag på Gröna Lund, jag ska vara där kl 3 men jag ska handla lite innan jag går dit när jag ändå åker upp. Det ska bli lite böcker, mer bling till mitt projekt och svarta skor till jobbet.
I morgon är det meningen att jag ska jobba och jag hoppas att jag får det även om jag är sjuk, ja helst hoppas jag på att jag blir bättre :)

2 kommentarer:

  1. Åhh vilken fin samling :D Vill själv samla på keypers men de är lite svårt då jag inte har tillgång till ebay men jag har lyckats köpa en tror den heter Taps du har den oxå i din samling.

    /aurora

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ^^Ja,det är ite svårt att hitta om man inte har tillgång till ebay. Men jag har faktiskt köpt ett par här från sverige (den stora i lådan och de jag visar i de senare inlägget)
      Taps är fin ^^ Jag vill ha den gula!

      Radera