torsdag 19 april 2012

Mitt Första playset: Sweet Dreams Crib

I dag fick jag mitt första play set efter många om och men!
Jag kontaktade säljaren för ungefär en månad sen, betalande och allt var klar. Men sen så hittade hon den inte :(
Hon sa att hon kunde skicka över pengarna men eftersom jag redan skickat pengarna så köpte jag och min vän lite annat istället (med lite rabbat ;p) Min vän köpte baby moondancer, mint m. alla assesoarer för blott 160 kr och jag köpte Zig Zag och två baby dräkter(draken och kaninen),

Sen när dom ponysarna kom skickade jag ett mail och sa att sakerna hade kommit fram, så sa hon att hon hade hittat den gömd någonstans. Hon sa att om jag ville köpa den så fick jag det och att hon kunde hålla den åt mig om jag ville vänta till nästa lön eller så.
Klart att jag skulle ha den! och även denna gång fick jag lite rabatt ;D

Och så här ser den ut:
 Ponyn ingår inte med playsetet men eftersom den var på bilden och jag har den så får den vara med ^^
 Lite roligt att den är från Italien ^^ Visserligen betyder det att jag inte kan läsa det som står på den men iaf!
Sen har jag även min MOC Från Nederländerna som är helt oläsbara (för mig då da)

Nu måste jag bara flytta om i mitt skåp och hitta en bra förvaring för lådan. I lådan finna alla plast påsar som sakerna kom i, beskrivning på hut man sätter ihop den, pappret där klistermärkerna satt på och ett extra hjul!
Roligt Roligt!

Nu ska jag kravla tillbaka i soffan där jag spenderat större delen av dagen. Funderar på om min sjukdom håller på och förvärras eller om jag fått något nytt roligt virus -.-
Funderar även på om jag ska ta reda på de tre kartonger som står utspridda i vardagsrumms golvet efter mina tre senaste pony leveranser... hmmm... xD

9 kommentarer:

  1. Åh det playsetet har jag sen jag var liten -va roligt grattis! Vem köpte du det av?
    Köpte du MOC:sen på ebay eller?

    SvaraRadera
  2. Sv.Tack, det är jätte söt ^^
    Jag köpte den av en tjej på Arena, vi pratade via mail så kommer inte ihåg vad hennes alias är :)
    Ja det gjorde jag :)

    SvaraRadera
  3. Åh vad fin! Grattis! :D Jag vill också ha ett sådant playset! ;)

    SvaraRadera
  4. Sv.Tack ^^ Jag hade aldrig sett det förrän jag hittade just denna till salu :)

    SvaraRadera
  5. åh då var det hon från amsterdam som sålde MOC:sen va? Jag va ju amsterdam den helgen hon la ut annonserna på arenan och sa att jag var villiga att köpa typ alla av henne men bara när jag var där men hon kollade aldrig sin mail på flera veckor och sen såg jag dem på ebay så surt när det handlade om större summor än hon fick för dem :/

    SvaraRadera
  6. Ja, det måste det ha varit. Såg inte att dom låg ute på arenan dock och sen när jag fick de så var dom mycket trassigare än vad som nämndes i annonsen. Visserligen fick jag en del tillbaka men iaf.
    Vet du vad hon hade gett för dem?

    SvaraRadera
  7. Oj jag kan bara säga att att det handlade visserligen inte om just dina utan dem jag skulle köpa var Yum Yum, Munchy och Bonnie Bonnets alla MOC och jag skulle nog ge 4-5000 kr för dem tre eller nåt sånt om jag inte minns fel fick hon mindre för dem men men det var väl någon mening med det för de kanske tom var fel på dessa ponier jag menar Yum Yum brukar vara i dåligt skick även MOC så det var väl lika bra, jag ville bara köpa där för att slippa frakt och en hög tull avgift som det annars skulle bli. Ja asså Munchy och Yum Yum är ju värda typ 1500-2000 kr styck så det är ok men BB kanske är värd max 80 $ i dagsläget dina runt 60-70 $ brukar man få ge iaf typ

    SvaraRadera
  8. Åh det var inte en dålig summa! Visste inte att Munchy och Yum Yum var så dyra :o
    Jaga tror jag betalade 60$ inkl frakt för bägge.
    Men vad tråkigt att du inte fick dom :(

    SvaraRadera
  9. Ja men det va ju ett riktigt bra pris med frakten -det gör inte så mkt att MOC:sen är lite sprickiga och så -asså massor av mina MOC:s är så för mig är det viktigaste att ponyn ser mint ut men tyvärr har jag två MOC:S där ponierna inte är mint längre, så även det kan hända. Det är ändå så ovanliga objekt så man får väl ta det I guess.
    Ja fel av mig det hade inte blviit tull då det är inom EU förstås men jag hade väl lite extra cash att bränna just då -äsch det blev väskor, skor och andra MOC:s ist :)

    SvaraRadera