lördag 12 maj 2012

Halv-målad Drake

Nu ser Drakponyn ut på detta vis:

Det var meningen att jag skulle ha målat klart i dag, men självklart var jag tvungen att överdriva lite:
Fjället jag målat på är mellan 2-3 mm per fjäll (?) och över hela ska det vara 4 olika nyanser av blått, 5 på höfterna och vissa ställen i ansiktet.

Dock är jag lite orolig för att han är för mörk.
Jag googlade på den färg som önskats (cobalt blue) och sedan på den jag hade hemma (Ultramarine Blue) och dom såg nästan likadanna ut. Dock blev det mycket mörkare än jag trott.
Vi sår se hur det ser ut i morgon när det är lite ljus .

Jag har iaf tre ben och magen kvar att fjälla, ryggtaggarna, hornen och ansiktes håret plus ögon. Det är fjället som kommer ta lite tid, det övriga kommer gå hyfsat snabbt :)

I morgon ska jag iväg till biblioteket igen och skriva lite skolarbete. För hoppningsvis går det förbi smärtfritt.
Kommande vecka måste jag köpa lite nya böcker då de inte blev av denna.  "Fever Dream" läste jag ut i går (helt okej bok, slutet var bra men den var lite långdragen, fast det kan varit pga att jag har varit ganska trött när jag har läst den) och jag kommer nog börja med Roadwork i morgon på tåget.
*hmm * det kommer bli lite dyrt att försätta så här! xD visserligen kan man låna från biblioteket men jag glömmer alltid bort att lämna tillbaka dem så det brukar bli dyrt iaf -.-'

Hoppas att ni har haft en trevlig vecka och får ett fint avslut!
Hoppas att jag får upp lite bilder i morgon med en färdig målad drakpony!

3 kommentarer:

  1. Ponnydraken är ju jättefin. ska bli kul att se det färdiga resultatet :)

    SvaraRadera
  2. Åh gillar dina customs! den ser så bra ut än så länge, längtar tills att få se när den är klar :D

    SvaraRadera
  3. Den ser så grym ut! Ska bli kul att se den klar :D

    SvaraRadera