tisdag 1 maj 2012

Jobb,Jobb och Jobb- med lite shopping

Det har inte hänt mycket här hemma! Förra veckan var jag på utbildning till jobbet två dagar, jobbade sedan fredag till måndag plus att jag gick i skolan måndag,onsdag och fredag.
Det blev hela 45 timmar på jobbet, endast 6 timmar skola (utspritt på 3 dagar) och nästan 24 timmar på tåg, buss och spårvagn! (plus 4,5 timmes promenad från och till tåget hem)

Om jag inte har sagt det så jobbar jag som Buffévärd på Krejsy's på Gröna Lund! Trevlig är det även om det är långa dagar (11 timmars pass) plus att jag har tagit lite stryk: eftersom jag gillar att gå in i allt har jag cirka 15 blåmärken över benen och armarna, plus att jag har väldigt känslig hud: mina händer har spräck över knogarna och kläderna har skavt så jag har små sår på axlarna och är röd runt halsen och på benen. :p
Finfint! x)

Trevlig vecka ;D
I dag var jag i alla fall ledig (skola ons-fre,jobba fre-lör, hemskrivning sön)!
Så efter en inte så lång sovmorgon (kl 9) spenderade jag dagen med killen min. Vid kl 12 tog vi en tur till stockholm (yey mer tåg!)
Jag köpte ett par byxor till jobbet, då de som vi får låna skaver, en del böcker så jag har något att läsa under tåg resan plus att jag fick en fin present av killen min!

Ett inte så litet gosedjur från SF-bokhandeln :3 Den är stor som en kudde och ska bo i vår soffa.
Om någon undrar så är det en samurai!

Böcker,böcker och manga ;D
Här börjat läsa en del igen, de senaste tre veckorna har jag läst Hunger Games (tyvärr på svenska), Cirkeln  och The Long Walk.
Först nämnda läste jag ut 12 timmar efter jag köpt den, jag gillade berättelsen men de mesta låter så lamt på svenska tyvärr.
Cirkeln var inte alls som jag väntat mig, jag trodde det skulle vara mer fantasy och händelser, men det var mer hur svårt det är att vara tonåring och deras problem xD Men den var bra skriven och jag blev fast i alla fall. Jag läste ut den på tre dagar (den är typ 500 sidor) och jag såg att den andra delen har kommit ut men jag ska vänta tills den kommer ut på pocket.
The Long Walk var super, min pappa rekommenderade den till mig när jag lånade ut min Hunger Games till honom. Jag köpte boken i torsdags och läste ut den på tåget(tågen), först var jag inte såld på slutet men när jag tänkte lite på det så var det så fantastiskt bra :)

Utöver det har jag läst en hel del kurslitteratur, förra veckan jobbade vi med familje/äktenskaps förhållanden, främst kvinnans roll under 1700-1900 talet. (Visste ni att (alla) kvinnor inte blev lagligt myndiga förrän 1921??)


Lite mer saker! Denna kom igår, jätte kul att komma hem kl 00:20 (Jag slutar kl 22 och kommer inte hem förän då) och  öppna paket ^^
Min första stora, lösa Keyper ^^ Men alla sina tillbehör + En till Pearl m. sin haklapp + Två sagohäften. Allt för 200 kr inkl frakt!


 Jag köpte även en till MOC, dock skickade säljaren den i endast ett vaddad kuvert och den är nu trasig....
Så under hela helgen har jag försökt reda ut det med säljaren, mycket sakta går den framåt (tror jag -.-')

Ett långt inlägg blev det x)
Förhoppningsvis kommer jag igång med mitt pyssel när jag får ordning på allt, men som ni kanske läst har jag inte mycket extra tid :p

Goder Natt!


4 kommentarer:

  1. Åh! Sherbet! Hon är så fin och luktar gott, men antar att det kanske inte känns med tanke på plasten. Vad surt att försäljaren inte tänkte på att förpackningen kunde bli skadad! Jag hoppas att du lyckas reda ut allt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. "tyvärr" känner man lukten då bubblan är så trasig :p
      Ja, riktigt surt med tanke på att det är en samlare som sålt den -.-' Håller fortfarande på och reder ut det...det har gått en vecka nu! *suck* :p

      Radera
  2. jag har också vart med om det är bubblan mklt sprucken? Kan den ha varit så från början och miss i beskrivningen tyvärr är det såå vanligt att bubblorna spricker det händer ofta för att plasten på bubblorna är sämre än ponyn och åldras fortare så man får se det som ett plus dvs att all mjukgörande som frigörs från ponyplasten får spridas ut istället för att stanna kvar i bubblan och därmed skynda på processen i långa loppet kan det hända att de med spruckna bubblor klrara sig längre än de andra förutsättningsvis att man förvarar dem varsamt förstås :)
    Därför ska man alltid byta efter drygt ett år om man förvarar loose ponier i zip lock fast det bästa är att inte ha dem i plast i huvudtaget då det inte fungerar som med ex böcker då man kan tänka papp mot papp -detta gäller inte för den extremt känliga PVC plasten som istället lätt blir stressad i sin materialstruktur (tyvärr) men hoppas att det löser sig, det är bar att du säger till för det borde säljaren ha förtått bättre -att man inte skickar en MOC i kuvert! Dock ser hon fin ut på bilden iaf :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hyfsat mycket, det har blivit som en flick(en U öppning) som är ungefär 2 cm, en 2-3 lång spricka från det och sedan en inbukling vis huvudet, plus ett grovt veck i ena hörnet :/
      Beskrivning sa att den var i super bra skick så det borde inte ha missats.
      Jag köpte den från en samlare som hänger på druvis så hon borde ha vetat bättre (vilket det kom fram att hon gjorde, det gick från att hon inte visste till att hon gjorde det men hon var "trött")

      Det har varit massor med strul då säljaren fört inte ville göra något (sa att det var postens fel), sen sa hon att jag skulle få tillbaka 40 kr men när jag bad om mer sa hon att jag skulle skicka tillbaka den. Vilket jag gick med på och skickade mina uppgifter, då ville hon inte ha den utan skulle ge mig 60 kr istället.
      Det har hållt på i en vecka, och nu orkar jag inte längre >.<

      Radera